torsdag den 28. november 2013

Både lidt pænt og lidt praktisk

Det er altså ret svært at have en garderobe, hvor der både er tøj til fine feste og til helt almindelige hverdage. Og ofte køber man (læs: jeg) for meget af den ene kategori, uden rigtig at kunne kombinere det med den eksisterende garderobe. En del af idéen med min shoppingstrategi for det næste års tid er netop at købe kluns med en smule mere overvejelse og tankevirksomhed end "Nøj, den er flot. Og den koster under 500 kroner. Haps!". Lige for tiden har Gina Tricot nogle ret fine bud på både festlige og hverdagslige outfits. Derfor smækkede jeg denne collage sammen som en inspiration til jer, men mindst lige så meget til mig selv.



En del af det på collagen kan, i min optik, både gå til pænt og praktisk. Altså den sorte kjole med drapering foran kan jeg snildt se i samspil med uldne strømpebukser, flade ankellæderstøvler og en navy cardigan. Dog ville jeg ønske, at ærmerne var bare lige et par centimeter længere, så man ikke kan kigge ind til armhuleflæsket. Faktisk er det kun pailletjakken og blondekjolen, som jeg har svært ved at se mig selv i på en almindelig og smågrå vinterdag. Omvendt kan den sorte skjorte, den grå kjole, den bordeaux/røde kjole og den blå skjorte fra hverdagskategorien nemt peppes op til et sæt tøj, der er en festlig anledning værdig. Et par høje hæle og nogle opmærksomhedskrævende smykker (f.eks. som det her på collagen) kan tage sættet op til et helt nyt niveau.

Der er flere af tingene fra collagen, som jeg virkelig har lyst til at klikke hjem og prøve af. Men det er svært at begrænse sig og vælge noget frem for noget andet. Er jeg den eneste, der har det sådan? ;-)

2 kommentarer:

  1. Fine kjoler du har fundet.
    Hilsen Line.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg, sjovt nok, også :-) Hvor er det bare fristende at klikke en masse nyt og fint hjem til tøjskabet.

      Slet