tirsdag den 23. februar 2016

Fine sneakers til foråret

Selvom der lige har været en kæmpe regnskylle her i Odense, så har solen altså skinnet meget i dag. Jeg havde sågar solbriller på, da jeg cyklede på arbejde i formiddags! Det er store sager. Jeg fornemmer, at foråret så småt er på vej. Ifølge kalenderen er det forår om præcis en uge, så det er vel meget passende, at der kommer flere og flere solstrejf.

Det er, forhåbentligt, snart på tide at pakke den kæmpestore og tykke vinterjakke væk sammen med vinterstøvlerne. Omend jeg elsker mine læderstøvler fra Billi Bi, som har fungeret som denne sæsons vinterstøvler, så trænger jeg snart til at iklæde mig noget andet. Når temperaturen sniger sig over et par grader, så hopper allerhelst i sneakers, så jeg har heldigvis ikke undværet dem tre måneder i træk, da vinteren har været ret mild i år.

Nu er det jo ikke fordi, jeg ligefrem desperat mangler sneakers. Jeg er bare så glad for alle de par, jeg allerede ejer, at jeg sagtens kan se samling forøges en smule. Faktisk bruger jeg alle de sneakers (har vel 5-7 par), som bor i skoreolen. Nogle er afdæmpede og duer til ethvert outfit, mens andre "støjer" lidt mere og liver min sorte-grå-navy garderobe gevaldigt op.



Jeg har været lidt rundt i diverse webshops og fundet lidt sneakersinspiration. 15 dødlækre par er det blevet til, og jeg kan umuligt vælge ét yndlingspar.

Det gik op for mig undervejs, at jeg især bliver tiltrukket af sko i de lidt mere tøsede farver. De lyserøde, røde, lilla eller pink toner bløder lidt skoene op og gør dem ekstra fine. Der ud over er jeg vist ikke færdig med at være forelsket i de grålige nuancer. Særligt de lysegrå sneakers har jeg et svagt punkt for, fordi de ligesom bare dufter lidt mere af forår end de helt mørkegrå af slagsen.

Læg i øvrigt mærke til at kun et enkelt par sko i sort har fundet vejen til min collage. Og det var den prikkede sål, der gjorde udslaget. Den giver de ellers helt klassiske, sorte sneakers et forfriskende twist.

Er I også klar til, at det snart er sneakersvej? Og skal I investere i nogle nye i år?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar