søndag den 1. januar 2012

Nytår og dagen derpå

Jeg tog ingen billeder i går aftes, så det kan jeg desværre ikke peppe indlægget op med. Og billeder fra i dag har været aldeles frabedt og det ville vist kun skræmme jer læsere ;-)

Jeg havde en fantastisk nytårsaften. Vi fejrede den hos svigermor sammen med svigerfar, svigermors kæreste, to af svigerforældrenes vennepar, kærestens moster, onkel, to kusiner, den ene kusines kæreste og kærestens to søstre.

Forretten var laks rullet om noget rygeostecreme med blandt andet kapers i, og så var der hjemmebagte lækre hvidløgshorn til. Hovedretten var marineret og grillet oksefilet, kartofler, whiskeysovs, to forskellige salater (jeg smagte kun den ene, og mums hvor var den god!) og hvidløgshorn. Desserten var hjemmelavet Daim-is og tiramisu tilsat Bailey. Det hele smagte fantastisk!

Efter midnat tog kæresten og jeg til hver vores fest. Vi mødtes igen klokken 06.30 i morges ved det busstoppested, hvor jeg steg efter at have hygget, danset og skålet natten og morgenen væk hos min veninde.

Men AV, hvor kan nytårsaften godt mærkes i dag. Jeg lå i fosterstilling med dynen på i morges og holdt mig for ørene, da kæresten pludseligt fik den idé at tørre støv af. Det larmede lidt for meget til min hovedpine. To minutter inden vi skulle ud af døren og på Mac Donalds krøb jeg ud af dynen og fandt joggingbukserne frem. Tømmermændene har her til aften stadig ikke forladt mit korpus...

Man ved, det har været en skøn nytårsaften når:
- Man kysser kæresten godt nytår klokken 00.00
- Maden smager fantastisk, og man er helt trist over ikke at have en gigantisk mavesæk
- Kæresten og jeg slår to andre hold i BezzerWizzer (det er så sjældent, vi vinder)
- Boblerne smager skønt, og der er rare mennesker at skåle med
- En del af bordpynten er en lille lyserød plastikting, der kan snurres rundt og larme irriterende meget. Den forlod næsten ikke min hånd hele aftenen, og alle de flotte raketter fik en salut med på vejen
- Jeg kunne blive kørt ud til fest hos min veninde.
- Kæresten venter i en hel time i silende regnvejr for at hente mig ved bussen og følge mig hjem.
- Jeg allerede ude på vejen spotter, der er gang i dansegulvet til festen. Og jeg knap har smidt stiletterne og hilst på gæsterne, før jeg bliver hevet med ud på det.

Man ved, det er 1. januar når:
- Kæresten aftaler at mødes med sin kammerat på Mac Donalds. En tradition, som jeg i år virkelig skulle hive mig selv op til. Men at sidde og hygge og pleje sine tømmermænd i en god times tid med burger, pommes frites og cola inden for rækkevidde er nu ikke helt skidt dagen derpå.
- Jeg ligger i fosterstilling under dynen, fryser og kun kan komme med uforståelige og klagende lyde.
- Vi drikker cola og spiser chips hos svigermor.
- Jeg ligger i blød i en times tid i mine forældres badekar. I selskab med et dameblad og iskold danskvand.
- Mine forældre disker op med hjemmelavede burgere. To gange burger på én og samme dag, det må og skal kun ske 1. januar ;-)
- Motivationen for at forberede bachelorforsvar ikke er den største, når kvalme og hovedpine har gjort sit indtog. Og nægter at forlade min krop igen.

Jeg håber, I alle er kommet godt ind i 2012. Jeg ser frem til at tage hul på et år, hvor jeg bliver færdiguddannet (det regner jeg i hvert fald kraftigt med, hehe), får en opvaskemaskine i køkkenet, forhåbentlig får et job og skal nyde familien, veninderne og kæresten i fulde drag.

3 kommentarer:

  1. HAHA Line, hvordan pokker kan det larme at tørre støv af?? Det siger jo igenting!! Du er for sjov! :D

    Lyder til at det har været en skøn aften! :)

    SvarSlet
  2. Det larmede, når alting skulle rykkes rundt og flyttes på, så han kunne komme til. Og så skulle han partou fløjte imens. Fordømt altså!

    Og da han nåede til badeværelset tændte han for lyset derude, og så gik udsugningen i gang. Det passede ikke min hovedpine ret godt ;-)

    SvarSlet
  3. Haha, okay. Jeg troede det var lyden af en microfiberklud på en overflade, du ikke kunne klare. Det ville også være lidt ekstremt :P

    SvarSlet