søndag den 16. december 2012

En lille juledate

Som altid her i december, er jeg som universitetsstuderende hængt op med eksamenslæsning. Faktisk til helt op over ørerne lige for tiden. Men jeg havde aftalt med mig selv, og med min læsegruppe, at der skulle hygges lørdag. Så jeg tog ham den søde i hånden og besøge Zoo.

Vejret var ikke fantastisk, og vi ankom først klokken 15. Men det gjorde slet ingenting, for der var stort set mennesketomt. Det var skønt at have alle dyrene for sig selv, bl.a. kunne vi "interagere" med en lille abeunge, der endte med at svinge sig selv direkte ind i glasruden for at komme ud til os og med søløverne, når jeg klappede. De svømmede rundt og holdt MEGET øje med os, og den ene "brølede", når jeg klappede.

Vi nød den friske luft, hinandens selskab, og så fik jeg en lækker varm kakao med flødeskum. Ikke dårligt! Der var pyntet op med juletræer, der var små kul at varme fingrene ved, og vi lagde naturligvis også vejen forbi julemandens hjælpere.




2 kommentarer:

  1. Lyder rigtig hyggeligt! Fortsat god eksamensskrivning! (Er selv i gang)

    SvarSlet
  2. Dejligt med lidt julehygge selvom man har travlt. Og så er zoo jo bare ren hygge i december :)

    SvarSlet