lørdag den 26. januar 2013

Torsdagshygge

Jeg fik lige knipset lidt billeder i løbet af i går. Blandt andet af mine nye leopardprintede bukser i et lidt bedre lys, hvor man kan se, hvor skønne de er :-)













































Efter cykelturen til Netto lavede jeg lækker morgenmad bestående af blåbær-banan-jordbær-smoothie og et blødkogt æg. Og et stort krus kaffe bagefter, haha.

















Jeg fik bagt to lækre valnøddebrød i går eftermiddags. Det har jeg haft lyst til virkelig længe, og de skuffede bestemt ikke. Så det blev til frokosten sammen med lidt frugt og hytteost.

















Aftenen brugte jeg sammen med en flok studiekammerater og en omgang fadøl. De sidste var nemlig til eksamen i dag, og det skulle naturligvis fejres med bajere, at vi kan holde fri og tænke på noget andet end Organisation & Kulturanalyse! Det var simpelthen så hyggeligt at snakke om noget andet end studiet og få grinet igennem.

Jeg var dog virkelig træt, og var allerede mødtes med gruppen klokken 17. Så jeg cyklede hjem for at se håndbold, og selvom planen var at hoppe på jernhesten igen for at komme ind og danse moderne, så var det simpelthen ikke muligt for mig, da jeg først var krøbet under dynen på sofaen. Det var en super hyggelig aften i godt selskab og en super god håndboldkamp.

3 kommentarer:

  1. Ser bare hyggeligt ud, smukke! Det er 100 år siden jeg har bagt valnøddebrød, får virkelig lyst til det! :D

    SvarSlet
  2. Lyder som en dejlig dag! De bukser er bare FINE, og det samme kan jeg sige om dit æggebæger. Suk de er så søde!

    Har du en opskrift på de lækre brød? Vi er jo hoppet med på brødvognen igen, men det SKAL være hjemmebagt eller fra bageren ;)

    SvarSlet
  3. Trine - Det har jeg da. Denne opskrift er til to mellemstore brød :)

    120 gr. fuldkornshvedemel (jeg brugte grahamsmel denne gang)
    100 gr. hakkede valnødder
    3 dl. kogendevand
    25 gr. gær
    1/2 dl. lunkent vand
    1 tsk. salt
    2 1/2 dl. syrnet mælkeprodukt (jeg brugte yoghurt denne gang)
    Ca. 500 gr. hvedemel

    Hæld kogende vand over fuldkornshvedemel og valnødder, og lad det stå et par timer.
    Rør gær og lunkent vand i.
    Tilsæt salt, mælkeprodukt og 2/3 af hvedemelet.
    Ælt dejen godt igennem på bordet med resten af melet, indtil dejen er smidig og blød.
    Lad dejen hæve et lunt sted ca. 1 time.
    Slå dejen ned og form to brød.
    Lad dem efterhæve 15 minutter.
    Bages ved 200 grader i 25-30 minutter.

    SvarSlet