søndag den 17. februar 2013

Madplan uge 8

Jeg har lige bakset en madplan sammen og en indkøbsseddel. Weekenden har jeg ikke planlagt, da jeg holder tøsefødselsdag om lørdagen, og vi ikke ved, om vi spiser hjemme på søndag. Jeg drøner nok i Rema1000 i morgen og handler ind til det hele. Det er simpelthen så skønt at kunne handle ind mandag formiddag, hvor der ikke er ret mange andre i butikken. Fordelingen på dagene er ikke helt fastlagt, men de retter, vi skal have, er:

- Rester fra fryseren (kartoffel-jordskoksuppe til mig og kylling med wokgrøntsager til kæresten)
- Kylling i karry med ris til
- Ovnbagt laks med kartoffelmos og lynkogt broccoli til
- Kyllingelår med broccolisalat til
- Grovtærte (vegetarversion til mig og kødversion til kæresten)

Ugens indkøbsseddel får I også lige. Der er lidt "ikke-aftensmads-ting" på også:
Mælk (5 liter)
Frugt
Køkkenrulle
Rugbrød
Pålæg
Rosiner
Ris
Kyllingefilet (3 stk.)
Gulerødder
Ananas i tern
Madlavningsfløde
Laksefilet (3 stk.)
Kartofler
Broccoli (2 hoveder)
Kyllingelår (6 stk.)
Syrnet fløde 9%
Evt. 1 rødløg
Æg
Revet ost
Tomater
Peberfrugt
Kylling i tern

Så må vi se, hvor meget jeg må af med for denne ugens menu :-)

2 kommentarer:

  1. Sikke en fin madplan og en meget fornuftig indkøbsseddel :) Smart at bruge enkeltretterne fra fryseren - man behøver jo faktisk ikke at spise det samme!

    SvarSlet
  2. Nej nemlig, og han var jo ikke så vild med suppen ;-) Og af wokmaden er der også kun nok til en, så det passer perfekt.

    Ja, heldigvis har jeg basisvarer såsom mel til tærten og solsikkekerner til broccolisalaten. Så jeg håber, vi slipper nogenlunde billigt.

    SvarSlet