søndag den 10. marts 2013

Ugens madplan

Så har jeg lavet en plan for den næste uges aftensmad. Som altid er weekenden ikke planlagt, da vi sjældent spiser hjemme. Jeg har skrevet ugens indkøbsliste ind i indlægget, men der står ikke alle de ting på, som vi har i køleskabet og køkkenskabene i forvejen :-) Jeg har forsøgt at regne ud, hvor meget det bliver for ugens menu (mit gæt på prisen er i parentes efter varen), og jeg regner med at handle for omkring 380 kroner i Rema1000. Som det fremgår af indkøbslisten mangler vi også en del til morgenmad i den næste uge og basisvarer såsom remoulade.

Mandag: Kyllingekødboller i tomatsovs med grovpasta
Tirsdag: Rugbrød med forskelligt pålæg
Onsdag: Kyllingefrikadeller med kartoffelmos (til mig) og ovnkartofler (til kæresten)
Torsdag: Hotdogs i hjemmebagt grovbrød
Fredag: Kyllingesalat (lidt ala cæsarsalat)

Ugens indkøb:
Hk. kyllingekød (25 kr.)
Æg (22 kr.)
Tomatpuré (4 kr.)
Rasp (5 kr.)
1 dåse flåede tomater (5 kr.)
Evt. soltørrede tomater (12 kr.)
Frugt (20 kr.)
Mælk (20 kr.)
Leverpostej (16 kr.)
Tun (10 kr.)
Skyr/fromage fraiche (12 kr.)
Yoghurt (15 kr.)
Müsli (20 kr.)
Squash (8 kr.)
Kartofler (12 kr.)
Gær (1 kr.)
Pølser (20 kr.)
Syltede agurker (20 kr.)
Remoulade (25 kr.)
Ristede løg (12 kr.)
Gulerødder (10 kr.)
Kyllingebrystfilet (30 kr.)
Salat (10 kr.)
Avokadoer (18 kr.)
Parmesanost (22 kr.)
Tomater (12 kr.)
Agurk (6 kr.)

2 kommentarer:

  1. Så kom jeg hjem igen med bilen fyldt med varer. Jeg har både været i Rema1000 og Netto, da kæresten kun vil have ristede løg fra Bähncke (.. og jeg savnede at kigge på spotvarerne, host host).

    Det endte med at blive 350 kroner i det hele, men det var fordi, jeg havde en flaksebon. Faktisk blev det 380 kroner, som jeg havde gættet på. Dog købte jeg nogle ekstra ting, som ikke stod på listen. Så det var nok blevet 350 kroner i det hele, hvis jeg ikke havde handlet lidt sodavand, rengøringsmidler osv. oven i :-)

    SvarSlet