mandag den 1. juli 2013

Madplan uge 27

Jeg havde ikke lige gennemtænkt denne uges madindkøb. Kæresten bruger nemlig bilen på arbejde alle dage i denne måned, da han skal arbejde i en anden by. Og det havde jeg naturligvis glemt alt om i går, da jeg valgte at udskyde indkøbene til i dag. Så de skal foretage på cykel! Måsket ender jeg med at dele dem op i to, hvis cykelsikkerheden bliver sat alt for meget på prøve :-)

Mandag: Kyllingefrikadeller med speltotto (det fik vi aldrig lavet i sidste uge)
Tirsdag: Rugbrød med bl.a. hjemmerørt tunsalat, kogte æg og roastbeef
Onsdag: Hvidløgs- og citronmarieneret hel kylling med kartofler og salat med friske ærter i
Torsdag: Rester af kyllingekødet med kartofler og fedtfattig coleslaw
Fredag: Kyllingekødboller i tomatsovs med fuldkornsspaghetti

Endnu en gang er der gået rimelig meget kylling i den. Jeg tror, at 80% af vores kødindtag består af fjerkræ. Og det er egentlig ikke fordi, vi ikke kan lide andre slags kød. Det er nok mest fordi, det ofte er på tilbud, det er fedtfattigt og så er det nemt at sætte sammen med andre ting (hvad kan man ikke spise med en kyllingefilet?!). Jeg regner med at handle for omkring 320 kroner, da der også skal handles ind til kærestens madpakke. Skal I have noget spændende?

2 kommentarer:

  1. Vi skal også (som altid) have en del kylling. Det er lige præcis bare nemt og lækkert med kylling :)
    Der er spidskål på tilbud i Netto til en fem'er, så vi skal have spidskålsalat hele ugen ;)

    SvarSlet
  2. Jeg skal også købe spidskål, som ryger i salaten til kyllingen og i coleslawen ;-) Men puha det var hårdt at slæbe langt de fleste varer hjem på cyklen fra Rena1000. Mangler heldigvis kun at købe en lille smule i Netto og Fakta nu.

    SvarSlet