søndag den 7. juli 2013

Telefonminder - Uge 27

Læg venligst mærke til, at dette indlæg faktisk kommer søndag i uge 27. Så det lykkedes mig faktisk at undgå den ellers vanlige par dages forsinkelse. En ny uge banker på i morgen, og efter at have tjekket vejrudsigten glæder jeg mig allerede til at tage hul på den.

Endnu en gang er der en overvægt af mad- og drikkelsesbilleder. Hm, måske bare fordi jeg forbinder mange gode minder med indtagelsen af mad og drikke?! Det er vist ret typisk dansk, at en hyggestund også ofte inkluderer noget til smagsløgene. Der ud over er der også virkelig fine naturoplevelser med i denne uges telefonminder - det er i allerhøjeste grad blevet nydt, at vejret har været godt de sidste par dage!


  • Sommerspise: Friske, danske ærter. Mere er der vist ikke at sige til den sag. Det er i hvert fald blandt min absolutte yndlingsspise om sommeren. Så det var virkelig dejligt, at min mutti havde købt to store poser, som min farmand kiggede ind med og hang på vores dørhåndtag. Det var skønt at komme hjem til efter arbejde.
  • Hverdagskluns: Lige et outfit af nogle af mine hverdagsfavoritter. 2ND DAY nederdel i koralagtig farve, Zara t-shirt, ballerinaer med quiltdetaljer fra Primark og min seriøst skambrugte læderjakke fra C.C. Company (købt på Trendsales).
  • For den moderne bogorm: Jeg har efter lidt opstartsvanskeligheder (ikke min skyld skal det lige understreges, haha) fået taget hul på lydbogslytning på app'en Storytel, hvor jeg har fået en gratis lydbog af søde Tine. Jeg er ikke nået så langt endnu, men indtil videre er den ret så spændende.  
  • En af livretterne: Der var en af mine livretter på madplanen i den forgangne uge. Det er fuldkornsspaghetti med hjemmelavet tomatsovs og hjemmelavede kyllingekødboller. Det smagte virkelig af mere, så jeg endte med to kæmpe portioner. Mmm.
  • Vildt varm løbetur!: En af de varme dage i ugen klemte jeg mig i løbebukserne, skruede op for et blandet album med TDC Play app'en og lod Endomondo fortælle mig, hvor godt jeg klarede mig pr. kilometer. Jeg endte med en personlig rekord på 5 kilometers distancen. Men fy for den lede hvor var det hårdt og varmt.
  • Venindepicnic: Igen er det Tine, der er på spil. Vi købte sandwich fra Mamma's Deli og ice blend fra Baresso. Og så nød vi ellers en varm eftermiddag i Eventyrhaven i Odense. Det blev også til lidt butiksbesøg, hvor jeg dog nøjedes med at købe to grydeskeer i Søstrene Grene.
  • Lakerede negle = sommer: Jeg har endeligt fået smidt lidt kulør på fusserne. Så ved man altså, at sommeren for alvor har indfundet sig. Så nu lufter jeg glædeligt tæerne i sandaler.
  • Køkkeninspektion: Mine forældre har lige fået helt nyt køkken. Nøj, hvor er det bare blevet fint. Det skulle kæresten og jeg naturligvis lige ud og inspicere, og der kan altså laves rigtig god mad i det køkken. Mums. 
  • Memory Lane: Vi gik en aftentur med mine forældre, hvor vi kom over i skovområdet, som ligger lige ved siden af mit barndomshjem. Det er altså en rejse ned ad Memory Lane, hver eneste gang vi går den tur.
  • En af søndagsbilisterne: Med en pakket picnickurv i bagagerummet kørte kæresten og jeg sydpå. Vi indtog frokosten ved Valdemars Slot på Tåsinge.
  • Køligt Nettotilbud: En kold mælke-kaffe-blanding, som kun koster fem kroner i denne uge. Den måtte jeg afprøve, og den smagte ganske godt.
  • Gul bold gav ikke held: Jeg tabte kæmpe stort, da vi spillede minigolf ved slottet. Måske var det boldens skyld? Det bilder jeg mig i hvert fald ind ;-)
  • Smuk søudsigt: Der er altså seriøst flot ved Valdermars Slot. En gåtur rundt i området bød blandt andet på denne vildt fine udsigt over en sø.
  • Sæsonstart...: Så er jeg i gang. Årets første gammeldaws isvaffel er indtaget. Lakrids og hindbærsortbet i skøn forening med guf og syltetøj. Lad det blive en lang issæson!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar