fredag den 2. august 2013

17 fine fra Zara

Efterårs- og vinternyhederne er efterhånden fremme i de flest butikker og ikke mindst på diverse webshops. Det er nu ikke fordi, at dagens vejr indbyder til store strikkede trøjer, uldfrakker eller lignende - min vejr-app melder om 27 grader. Alligevel kan man jo godt blive lidt fristet og forberede sig en smule på den koldere sæson. Jeg endte i hvert fald med at proppe 17 ret fristende og fine sager i den virtuelle shoppingkurv hos Zara. Farveskalaen er vist ret afdæmpet, med lidt inputs af en skrap rød farve.

1. Bukserne er sorte og med noget mørkeblåt blomsterprint. Jeg synes mønsteret på dem er perfekt diskret, så de ikke "larmer" for meget. 299 kroner.
2. Jeg kan ikke stå for denne kjoles snit. Den er måske lige vild nok i farven til, at jeg turde hoppe i den. Men den ville da klæde en solbrun hud og et par læderballerinaer. 579 kroner.
3. Cardiganen er faktisk fra børnekollektionen. Dog er jeg under 160 høj, og størrelse 13-14 år hedder 164 cm. Så måske kan jeg passe sådan en cardigan alligevel? Den er i hvert fald fin, og der er angora og uld i. Den fås blandt andet også i en fin vinrød farve. 179 kroner.
4. Helt simple og utroligt nemme at style. Og så er de i ægte læder. Jeg er ret vild med ankelstøvlerne, som jeg tænker bliver gode til efteråret. De er i øvrigt også fra børnekollektionen, hvor skostørrelsen går op til 39. 299 kroner.
5. Jeg ejer slet ikke et pencilskirt, og måske er det også lige "fint" nok til min stil. Men det lille tvist med stoffet i siden, gør altså den her lidt interessant. Frygter dog, at det samtidigt giver illusion om bredere hofter end nødvendigt ;-) 299 kroner.
6. En hverdagscardigan kan næsten altid lokke mig, for jeg mangler dem virkelig. Og så er jeg glad for den navyblå farve. 199 kroner.
7. Spidse og med ankelstrop. Disse ballerinaer fås også i sort, jeg er bare lidt mere til den lyse model for tiden. Synes det er en lidt sjov og anderledes udgave af den klassiske ballerinasko. 229 kroner.
8. Sort, diskret mønster og silke - what's not to like?! Min eneste anke er, at udskæringen er lidt gammeldags og småkedelig. Ellers er kjolen rigtig fin og brugbar til mange forskellige anledninger. 699 kroner.
9. Silke og bomuld i en fin forening. Jeg forestille mig, at en jumper som denne kan redde mange tøjkrisemorgener, da den jo kan sættes sammen med virkelig meget forskelligt. Den er også i en grå variant. 459 kroner.
10. Uh, hvor er den flot! Jeg er faldet pladask for denne lyse læderjakke. Min sorte elsker jeg himmelhøjt, og jeg bruger den dagligt (når temperaturen holder sig under 20 grader altså). En lys udgave ville bestemt være velkommen på min knagerække, og jeg kan godt lide kontrasten med de sorte detaljer. 1499 kroner.
11. Endnu et barnligt indslag, haha. Jeg ville bare ønske, at denne kjole også var lavet i voksenstørrelser (eller at jeg var sikker på, at jeg kunne klemme mig i den største børnestørrelse). Synes den ser behagelig og samtidigt fin ud. Prisen er vist heller ikke noget at brokke sig over. 159 kroner.
12. Jakken her ville være en rigtig fin jakke i overgangen til efterår. Igen er den mørkeblå farve på spil. 579 kroner.
13. Jeg kunne virkelig godt bruge en hverdagstaske i sort. Designet på den her er virkelig fint, men jeg ville faktisk helst have haft den i en ensfarvet variant (selvom de lyse detaljer også er cool). Den er i læder, og desværre uden for mit taskebudget. 1299 kroner.
14. En lidt skør kjole med lidt spræl på farverne og fugleprint. Elsker at den ikke behøver at styles med andre dele, den er ligesom nok i sig selv. 459 kroner.
15. Måske er der en smule for meget afdansningsbal over disse sko? For min skyld behøvede de i hvert fald ikke at være skinnende i materialet. Den lille hæl er dog igen et fint bud på en lidt anderledes ballerinasko, og til prisen er de rigtigt fine. De er i øvrigt i læder. 329 kroner.
16. Endnu en fin taske. Denne gang dog ikke i læderudgaven. Men til gengæld er den sort over det hele, og jeg synes, at den mørke variant her ser mere ægte ud i læderet end den samme taske i den lyse udgave. Den ser også ud til at have en praktisk størrelse. 99 kroner.
17. Ikke så meget pjat med denne kjole. Den kunne snildt være min garderobes "Little Black Dress". Er bare en smule usikker på, om den bådformede udskæring giver ekstra brede skuldre. Ellers er den jo bare en standardkjole, som jeg tror vil klæde de fleste. 579 kroner.

1 kommentar:

  1. Uh, nogle lækre ting... Jeg har allerede lyst til at købe en masse lækre striktrøjer.. Jeg elsker virkelig at shoppe efterårstøj..

    SvarSlet