tirsdag den 17. september 2013

Burger- og dönerflæsk skal væk

Haha, ja to uger med et sommerakademi (én af dem i Tyskland) og næsten to uger i USA har altså betydet et midlertidigt farvel til en nogenlunde sund kost. Efter Tyskland, hvor den stod på slik, döner, øl, Nutella og andre alt for lækre ting, havde jeg taget lidt over to kilo på. Og så tog vi umiddelbart efter til USA, som jo er fast foods absolutte og uovertrufne moderland. Vi kørte enormt meget i bil, så når maverne rumlede omkring frokosttid, så blev der kylet hvad der nu end var i nærheden derned for at tysse på dem. Og som oftest er det 3-4 forskellige junkfoodkæder, som ligger ved afkørslerne. Rigtig mange af dagene fik vi derfor en eller anden burger eller sandwich med fritter og sodavand til.

Jeg havde faktisk aftalt med mig selv, at jeg måtte spise et "syndigt" måltid om dagen og skulle vælge salat til det andet måltid. Så hvis jeg nød en burgermenu til frokost, så skulle det være salat til aftensmad (og omvendt, naturligvis). Nogle af dagene overholdt jeg det, men langt fra alle! Simpelthen fordi, man ofte kun kunne vælge Caesar salat, som primært var kylling, croutoner, dressing, lidt salat og en masse parmesan - og hvor sundt er det så anyway!? Nå, men jeg tog salat, når de lød lækre eller nogenlunde sunde. Men ellers så synes jeg også, at jeg ville nyde, at jeg var på ferie og kunne leve lidt mere usundt, end vi normalt gør hjemme.

Jeg vejede mig i morges og fuldstændigt overraskende, så var jeg nede på samme vægt som inden sommerakademiet. De ekstra par kilo derfra var altså forsvundet igen. Tror dog desværre, at "vægttabet" skyldes, at jeg har mistet nogle muskler og fået lidt mere fedt, som jo bekendt vejer mindre end muskler. I hvert fald, så står den på en forholdsvis sund madplan i denne uge, og så skal jeg i fitness igen. Lagde ud med en løbetur i dag, og selvom det kun blev til to kilometer, så er det jo bedre end ingenting :-)

Tirsdag: Tomatsuppe, suppehorn og hjemmebagte boller (Rema1000 har Karolines supper til halvpris)
Onsdag: Kylling, råkostsalat med æble i og broccoli ved siden af
Torsdag: Kyllingewok
Fredag: Chili con carne med ris til. Måske spiser vi dog ikke hjemme
Lørdag: Risengrød. Kæresten spiser ikke hjemme
Søndag: Vi spiser hos svigermor

Jeg har handlet ind til fire dage for lidt over 200 kroner, da vi havde noget flaskepant. Har I også fået lidt sommerkilo på sidebenene, så I lever lidt sundt her i starten af efteråret? :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar