mandag den 30. september 2013

Mandagshumør!

Ja, velkommen til et knap så glædesspredende blogindlæg herfra. Kender I ikke bare de der dage, hvor man ikke rigtig orker noget som helst, men hvor man i virkeligheden burde gøre en hel masse fornuftigt og praktisk? Og kender I så ikke også til, at de dage har det med at placere deres store fede korpus netop på mandage? Så hold dog op med det, nu var weekenden jo lige så rar (måske er det netop derfor, at ubehagelighederne altid udser sig mandag...). I hvert fald, så har jeg lige opsummeret mit "skønne" humør på to lister. Når man sådan sætter sig ned og skriver det på lister, så opdager man, hvor små og ubetydelige nogle af de knap så fede ting faktisk er. Ikke desto mindre har de været med til at puste til mit mandagshumør. Heldigvis er der også ting på den gode og rare liste - så det hele går ikke op i skæld ud og brok :-)

Øv...
- Vores lejlighed lugter virkelig meget af røg, da vores underbo ryger. Lidt ærgerligt at sidde i en konstant nikotindunst. Og det underlige er, at der nogle dage stinker virkelig meget og gennemtrængende, mens der andre dage ikke er det mindste at komme efter (og der er ikke rigtig noget mønster i, at det særligt er i weekenden/om aftenen/onsdag morgen eller lignende, hvor der bliver pulset igennem down under).
- Jeg er SÅ træt. Det kan umuligt stadig være jetlag fra vores ferie. Jeg er bare gennemgående træt. Desuden har jeg en af den slags hovedpiner, der bare ikke kan ignoreres. Jo jo, jeg havde en smule tømmermændshovedpine i går, hvilket til en vis grad var selvforskyldt - men så forventer jeg dælme også, at den har forladt min øverste etage, når kalenderen siger mandag. Var ikke en gang helt i hegnet eller noget som helst i lørdags. Min hals har gjort ondt og været træls i flere dage nu. Mega træls, at det forsvinder en smule, vender tilbage for fulde hammer, går lidt i sig selv igen, dukker op pludseligt og ud af ingenting. Og sådan fortsætter det bare!
- Det er ved at være tiden, hvor jeg skal lave speciale. Er der noget i dette univers, som jeg hverken har lyst til, gider, orker, drømmer om, længes efter eller magter... så er det at lave speciale. Det var jo ligesom bare meningen, jeg skulle ud og finde et job og så droppe den der kandidatgrad. Well, here we are. Og med en specialevejleder, der har ignoreret min seneste mail i over en uge. Great. Har en eksamensopgave, der skal laves, inden jeg kan påbegynde mit speciale ( = underskrive den frygtede specialekontrakt). Den sidder jeg og fumler med på den ugidelige måde, hvor jeg bruger alt imellem 0 og 120 minutter om dagen. Og der er flest af de dage, hvor vi ligger i den lave skala talmæssigt.
- Jeg burde, for at undvige det dersens speciale, virkelig få søgt nogle jobs. Men når man gang på gang får en automail om, at der var 200 meget kvalificerede ansøgere, og man derfor ikke har fået jobbet, så gider man bare ikke rigtig blive ved vel?! Selvom jeg så absolut burde. Og det er ikke en gang fordi, jeg mister min faglige selvtillid eller noget som helst på grund af afslagene, jeg føler i stedet bare, at jeg spilder min og deres tid på at sidde og strikke dem sammen.
- Min morgenmad bestod af havregrød (umiddelbart lækkert og blandt yndlingsretterne om morgenstunden) lavet på vand. Det er vanddetaljen, der får hele grødhuset til at falde sammen. Det smager bare ikke lige så godt som med mælk. Naturligvis havde vi intet mælk i køleskabet, da jeg droppede den obligatoriske tur i Rema1000 og Netto i går, og udskød den til i dag. Ikke en gang en smørklat og noget brun farin kunne overdøve vandskandalen. Dette punkt er på listen over småting, der burde være komplet ligegyldige, men som bare altid indtræffer om mandagen.
- Et af mine "nytårsforsætter" var at få bare lidt længde på neglene. Det gik egentlig okay - indtil i går. Nu har jeg pillet og bidt dem ned til de gjorde avs og enkelte blødte. Hvorfor oh hvorfor, kan jeg ikke bare lade dem være altså!?
- Der står tre fyldte IKEA-poser med vasketøj og griner af mig, indtil jeg overrumpler det, og lægger det sammen. Samtidigt er der to omgange tøjvask på programmet i dag, hvilket vil sige to nye poser, der kan tage over, hvor de andres grin slap op (medmindre jeg ikke får lagt de tre sammen... Så er der så fem af dem, der kan give mig dårlig samvittighed)
- Jeg er ekstremt fristet af diverse webshops for tiden. Min bankkonto er bare ikke enig i, at det er en god idé.

Mmm...
- Vi går og snakker en smule bryllup herhjemme. Vi burde nok speede lidt op og træffe de der helt fundamentale beslutninger omkring dato, lokaler, kirke/borgerlig vielse, osv. Det er vi ikke nået helt i hus med. Alligevel er det altså en rigtig rar fornemmelse at gå og planlægge en kærlighedsfest.
- Min weekend har været rigtig skøn. I stikord har den bestået af: restaurant med ham den søde, biograftur med ham den søde (hvor vi så en gyser, som gjorde, at jeg måtte se Vild med Dans på TV2 Play, da vi kom hjem for at få tankerne væk og falde i søvn til fine kjoler og god musik frem for dæmoner), besøg på mit gamle praktiksted, snak og hygge med gamle kolleger, en venindes 25-års fødselsdagsfest, en søndag på langs med småtømmermænd, lækker aftensmad hos svigerfar, en kold men hyggelig tur på byen fodboldstadion.
- Jeg har fået smækket en madplan sammen, og om lidt tøffer jeg i Rema1000 og Netto. Jeg elsker at kigge på alle de små dingenoter og (u)nødvendige himstrergimser, de sælger
- Vi skal i den grad have pizza til aftensmad. Og det er ikke en gang mit forslag, så tankerne omkring sund kost og vægttab bliver skubbet til side og erstattet af "Jamen, han foreslog det jo, og jeg vil jo gerne gøre ham glad". Så god er jeg til at narre mig selv ;-)
- Selvom der er laaang tid til december- og julehygge, så skal jeg snart være færdig med to styks julepakkekalendere til min skønne veninder. Det er altså hyggeligt at gå og lede efter småting, der kan skabe glæde hver dag hos dem. Selvom jeg nok fortryder det, når jeg sidder i det, så glæder jeg mig faktisk også lidt til at pakke tingene ind. I hvert fald de første ti af dem, haha.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar