torsdag den 10. oktober 2013

Efterårsstemning

Så er efteråret altså for alvor over os. Jeg har haft en maratondag, hvor den har stået på arbejde, arbejde og atter arbejde. Alarmen kamplarmede allerede klokken 06.00, hvilket er sådan cirka et par timer for tidligt for en syvsover for mig. Nå, men jeg skulle nå et tog lidt over klokken 7, så jeg måtte forlade den varme dobbeltdyne og famle rundt i mørket (for ikke at vække min søde sovende kæreste) efter dørhåndtag til køkken, badeværelse og stue.

Det hele lykkedes, og jeg kom, som altid, småsent ud af døren - så jeg havde 16 minutter til at låse cyklen op, hamrer i pedalerne ind til banegården, tonse ned i cykelkælderen, finde en ledig cykelplads, låse cyklen, tonse op af cykelkælderen, vente lææænge ved et langsomt lyskryds, styrte op af trapperne (rulletrappen fungerede naturligvis ikke) og styrte ned til perronen. Jeg nåede det, og endda med et par minutter i overskud. Desværre nåede jeg ikke at købe luksuskaffe til overpris hos Baresso, som jeg ellers havde savlet efter hele morgenen. Især fordi, det var pænt koldt i morges, og jeg havde både vinterjakken og varme luffer på!


I Vejle var jeg på konference/kursus med mit arbejde hele dagen, og jeg var en af medarrangørerne. Selvom der var nok at se til i løbet af dagen af større og mindre praktiske udfordringer, så nåede jeg lige at slå røven i sæde og nyde en virkelig anbefalelsesværdig kold omgang æble-solbær. Desuden nåede jeg at sluge fire kopper kaffe i løbet af dagen - morgenens underskud blev i den grad ændret.



Kæresten er også på kursus i dag, og han skal overnatte der. Jeg var altså mutters alene, da jeg kom hjem klokken lidt over 18. Nøj, for en lang arbejdsdag. Dynen ind på sofaen, afslapningsbukserne på og udfladning for alle pengene. Der gik ren efterårsstemning i den, da jeg fandt lækkert og billigt uldgarn frem (købt i Netto for nogle uger siden) og påbegyndte pandebåndsproduktionen med den fineste hæklenål, som hende her har dekoreret.



Og så toppede jeg lige den kølige og efterårsagtige dag af med en omgang ovnbagt risengrød. Det er skønt bare at kunne smide grøden ind, hvor den passer sig selv, så man ikke konstant skal frygte, at den brænder på. Godt med sukker, kanel og en smørklat skulle der til.



Resten af aftenen skal gå med TV-gloning, bloglæsning, putning under dynen og afkobling for alle pengene. Håber I har haft en skøn torsdag på trods af regn og kulde?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar