mandag den 28. oktober 2013

Jeg burde

Helt ærligt, ik? Så burde jeg sætte vækkeuret tidligt og løbe en morgentur ovenpå en meget kaloriebaseret weekend (fødselsdagskage, take away, fødselsdagsboller, sodavand...). Jeg burde sætte en vask over, faktisk skulle jeg helst nå to i dag, da vasketøjskurven bugner. Jeg burde helt sikkert også tage mig sammen og få ryddet op i mit skab - der er stort set ikke plads til mit tøj, når jeg en sjælden gang i mellem får lagt det sammen og vil have det på plads. Jeg burde cykle i Netto efter de sidste ting til ugens madplan, som Rema1000 ikke havde på hylderne i går. Jeg burde begynde at fokusere på specialet for alvor, men jeg ooorker det ikke - hvor pokker starter man? Hvordan tager man hul på så kæmpestor en opgave? Hvorfor er mit emne ikke så lige til, som jeg ville ønske? Og hvorfor finder jeg ikke et nyt, som er langt nærmere at kaste sig over? Jeg burde ikke sidde dagligt og klikke rundt på fristende webshops (H&M, Asos, Zalando, Selected Femme, Magasin...), når jeg slet ikke har råd til at købe noget som helst. Jeg burde opdatere min ønskeseddel, så der ikke længere står ting, som jeg fik i fødselsdagsgave tilbage i februar. Der kunne jo passende komme lækre items fra digitale butikker på! Jeg burde sikre havemøblerne i baggården mod den frygtede og voldsomme (medie?!)storm. Jeg burde være meget længere i bryllupsplanlægningen, men det er hyggeligere bare at gå og drømme om det hele i stedet for at træffe store beslutninger hele tiden - nu har vi trods alt en dato og med al sandsynlighed nogle lokaler. Jeg burde melde mig på minimum to hold i fitness i denne uge, så jeg tager mig sammen og kommer af sted. Jeg burde forbereder mig på morgendagens arbejdsdag, hvor seks timer kommer til at gå med ansættelsessamtaler, som jeg naturligvis slet ikke er gået i gang med at forberede mig til.

Der er rigtig mange ting, jeg burde, sådan en tidlig og grå mandag efterårsmorgen. I stedet sidder jeg stadig under dynen og er knap vågnet helt endnu. Jeg tror, dagen må sparkes i gang med et kæmpe krus kaffe om lidt, når jeg har sendt kæresten på arbejde. Det skal nok blive en god mandag trods en kilometer lang "burde-liste".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar