lørdag den 30. november 2013

Telefonminder - Uge 48

Jeg tænkte, at det gav meget god mening at opsummere den seneste uge allerede nu, selvom der jo stadig er søndagen tilbage af uge 48. Men i morgen er det jo 1. december, og den dag får sikkert et indlæg for sig selv ligesom sidste år. Så i får lige den sidste uges tid set gennem min iPhonelinse. Og det kan vel ikke komme som den store overraskelse, at der er en del julestemningsbilleder? Jeg er SÅ klar til december og al den hygge, der følger med.


  • Langsom afgang: Jeg kom lidt sent ud af døren, så jeg skulle bare hurtigt af sted. Naturligvis var ruderne på vores lille grå lyn helt frosne. Det må siges at være en langsom afgang, som selvfølgeligt fandt sted, da jeg havde travlt. Jeg nåede dog heldigvis alt det, jeg skulle.
  • Mit julehjerte eksploderede: Normalt er jeg ikke så meget til "smagen af jul", da det ofte inkluderer en hel masse kanel, ingefær og nellike. Men julethe er jeg ret vild, og da jeg nød mit første krus i denne uge galoperede mit julehjerte af sted af ren fryd.
  • Den svære ventetid: Hold nu op altså. Hvem kan lige have tre poser, fyldt med 48 gaver fra to skønne veninder, stående ved siden af sengen uden at være ved at sprænges af nysgerrighed? Det har været en daglig kamp ikke at flå bare nogle få af gavernes papir af, eller bare lige at mærke lidt på dem. Jeg glæder mig uendeligt meget til de næste 24 dage, som starter med to gaver.
  • Byen fik sin udsmykning: Hvert eneste år bliver jeg imponeret over, hvor flot Odense kan se ud, når der bliver kastet lidt lys og pynt i gågaden. Sådan en omgang julebelysning gør altså noget godt for selv den mest triste gade.
  • På søstrenes lager: En laaang historie om nogle sofaborde kogt ned: Jeg gik forgæves i to butikker mandag, min far gik forgæves tirsdag formiddag og jeg fik af vide, at de ikke var sat op endnu i butikken i byen tirsdag aften. Blev dog hængende lidt i butikken og blev kort efter kaldt ud på lageret. De var ved at pakke dem ud, og jeg kunne frit vælge størrelse og farve. Hurtigbeslutning.dk
  • Yndlingstræet: Hvis jeg må fremhæve én ting ved Odense i juletiden, som jeg ikke ville undvære, så er det træet ved Fyrtøjet inde i byen. Det er smukt og stemningsfuldt.
  • Tak til Facebook for nem handel: De nye sofaborde gjorde, at det gamle fra IKEA skulle sælges. Jeg prøvede lykken i en Facebookgruppe, og få dage efter havde jeg fået det solgt for 600 kroner - så de nye borde var næsten tjent ind igen. Var ellers lidt skeptisk omkring handler gennem Facebook, men det gik nemt.
  • De nyes indtog: Her er de så. De to nye indretningserhvervelser. Jeg endte med at vælge et stort i hvid og et lille i lysegrå. Faktisk var kæresten og jeg enige om et sort på forhånd, men da jeg stod på lageret så den sorte overflade billigere og mere slidt ud end de andre. Den grå farve passer til vores sofapuder, vores tæppe og lysene i min adventsstage, hvilket jeg slet ikke tænkte over, da jeg besluttede mig for bordenes farver.
  • Go' musik: En eftermiddag på arbejdet, hvor vi alle var ret bombede efter en stor portion flæsesteg og sovs i kantinen skete det. Jeg åbnede for Radio Soft, og så var der julemusik for alle pengene. Kom vist til at fløjte lidt med og afsløre overfor kollegerne, at julen havde gjort sit indtog i min øregang.
  • Sød kompromisfilm: Kæresten er vokset op med Bjergkøbing Grand Prix, som han introducerede mig for tidligere på året. Og jeg er julegris helt ind til knoglerne. Derfor var "Jul i Bakkekøbing" en perfekt kompromisfilm. Vi så den i eftermiddags, sammen med en masse børnefamilier, og den var sød og hyggeligt. Hvis man gerne vil se en julet film, som stadig har humor med, så er den her i hvert fald et godt bud.
  • Udsigt fra sofaen: Juletræet er købt, pyntet og læsset med gaver under sig. Jeg har slæbt dynen ind på sofaen og nyder udsigten med det pyntede træ og Polarexpressen i flimmerkassen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar