tirsdag den 3. december 2013

Den første decemberdag

Jeg elsker december. Den måned er bare så stoppet og fyldt helt ud med hygge og rare ting! 1. december i år lagde en ret god bund for resten af måneden. Helt kort fortalt så vågnede jeg uden en bimlende alarm, da det jo var søndag og weekend. Riiimelig god start på dagen, hvis I spørger mig.

Jeg listede ind i stuen efter mine to pakkekalendergaver, og så tog jeg kærestens adventsgave med. Han havde slet ikke luret, at jeg havde købt adventsgaver til ham i år. Mine pakker indeholdt et lille ophæng og en bordskåner af filtkugler. Dernæst stod den på indkøb til ugens madplan, hvilket jeg dog ikke har billeddokumenteret i denne omgang. Vi skulle mødes til spisning med mine forældre i en golfklub, hvor den stod på det store julefrokostbord. Med efterfølgende bankospil, naturligvis. Og halløjsovs, hvor havde vi da held i kanylen. Først fik jeg banko samtidigt med en anden. Vi skulle slå med terning om 1. præmien, som var en and - og klart nok slog jeg en 1'er. Heldigvis var 2. præmien to flasker vin, hvilket jeg hellere ville vinde. Kæresten sad ved siden af mig og vandt klementiner som sidegevinst. Dernæst vandt kæresten en and til os, og så fik jeg klementiner som sidegevinst, haha. Sammenlagt vand seks ud af otte fra vores bord, så vi svømmede i gevinster og sidegevinster til sidst.

Min adventskreation skulle jo indvies, så der blev tændt det første lys, da vi havde været ude at se OB spille kamp. For filan, hvor var det en kold fornøjelse. For at få varmen så jeg Pagten, mens jeg var svøbt helt ind i dynen. Så sluttede 1. december og 1. søndag i advent jo præcis, som den startede ;-)



Havde I en god start på julemåneden?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar