lørdag den 21. december 2013

Et lille pip herfra

Som forudset er min entré på fuldtidsjobsscenen gået en smule ud over bloggen. Men jeg ville lige kigge forbi og sige, at jeg har det godt :-) Jeg startede op på redaktionen i mandags, så dagen blev skudt i gang med alarm på telefonen til klokken 05.00. Gab! Ind på banegården, hvor jeg ikke kunne finde ud af at købe en cykelbillet i automaten, kunne kun købe et 10-tursklippekort til cyklen. Så jeg løb op i 7-Eleven, hvor en rar ekspedient kunne hjælpe mig. 06.28 tøffede toget så afsted. Og så cyklede jeg ud på arbejdet fra Valby-station.

Jeg er kommet godt i gang, og opstartsfesten i går aftes har sat sine præg på mig i dag. Togturen til Odense i formiddags føltes uendeligt lang, men jeg overlevede og putter nu helt udsmattet og udkørt på sofaen under dobbeltdynen. Kæresten smutter til julefrokost om lidt, og jeg drøner ud til mine forældre, hvor pakken med mine to kjoler fra ASOS venter på mig.



  • Jeg er i den grad listetypen, hvilket de også allerede har luret på jobbet. Er simpelthen blevet afhængig og bange for at miste overblikket, hvis jeg ikke skribler det ned. Og for mig fungerer det altså bedst på den gode gammeldags måde - i hånden. Så mit fuldtidsjob betød indkøb af en lille kalender og et fint stykke kraftigt papir, da jeg ikke var tilfreds med den stribede forside.
  • Gaveindpakning af årets mange julegaver fik jeg også styr på, inden jeg rykkede østpå. Jeg laver nok et selvstændigt indlæg i morgen, da der er mange detaljer, som slet ikke kan ses på dette billede. Der blev brugt masser af masking tape, maling, silkesnor, til-og-fra-kort og andet godt fra Søstrene Grene.
  • Cyklen var med i toget, da jeg vinkede farvel til Odense mandag morgen. Det var eddermame hårdt at forlade kæresten i lejligheden den morgen, når jeg nu vidste, at jeg først kom tilbage i dag. Og shit, hvor var det svært at styre en HELT proppet fitnesstaske, en cykel, en sovepose og en lille taske.
  • Det var en ret smuk cykeltur fra Valby mod "mit nye hjem" aka. min arbejdsplads. 
  • Jeg havde ikke noget at bo i før onsdag eftermiddag. Derfor var jeg uendeligt taknemmelig for husly ved to forskellige veninder de første nætter. Især når den stod på en portion bland-selv-slik hos den ene.
  • Der var en bette julegave fra arbejdet. Kan afsløre, at det var en flaske rødvin og nogle vinglas. Havde slet ikke regnet med at få noget, så det klager jeg ikke over.
  • Det lækreste honninghjerte, som krævede to kopper kaffe til nedskylning. En lille bid julestemning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar