lørdag den 14. december 2013

Shopping i november

Jeg satte mig jo for at reducere uigennemtænkte og impulsagtige køb i 2014, hvilket jeg startede med i november. Fra november 2013 til november 2014 har jeg sat mig for kun at måtte købe 30 items - og jeg udformede derfor tilbage i oktober denne shoppingliste.

Måske kommer jeg ikke til at opdatere slavisk og hver eneste måned. Men det er faktisk rart nok at lave lidt opsamlende overblik løbende, så jeg har styr på, om jeg overholder mit projekt eller ej. Og jeg er faktisk kommet ret godt fra start! Erstatningskøb tæller jo ikke med i antallet af køb.

November 2013 - 1 køb, 0 fejlløb, 0 basiskøb, 1 erstatningskøb = 0 (af de 30 items)
Forbrug: 10 kroner og 0 kroner i porto

Palmolive roll on deodorant, købt i Netto, 10 kroner (på tilbud)

Helt ærligt, ik? Det var lidt hårdt i starten at holde fingrene og dankortet fra mange småkøb, som jeg er vant til. Som I kan se lykkedes det dog langt bedre end forventet i projektets første måned. Det blev til et erstatningskøb, da jeg brugte min gamle deodorant op. I virkeligheden ville jeg helst have haft en fra Vichy som erstatning, men deodoranterne derfea er for dyre til, at jeg vil kaste penge efter dem. I stedet er de på min ønskeseddel til jul.

Jeg kan virkelig mærke, at jeg er blevet meget mere kritisk i min tilgang til shopping. Drømmene om nyt kluns og lysten til at udvide garderoben eksplosivt er slet ikke forsvundet, men når jeg så står der i prøverummet eller med tøjet over armen, så tænker jeg på shoppinglisten. Er jeg virkelig villig til at bruge et af mine køb på det, som jeg står med? Og ofte er svaret nej.

Dog har jeg allerede købt to ting her i december, som begge er på min liste over 30 items. Dem skal I nok få at se, og de kommer jo til at tælle med i "regnskabet" for december måned.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar