søndag den 8. december 2013

Telefonminder - Uge 49

Læg venligst mærke til, at jeg slet ikke er forsinket med dette indlæg - hva'be'ha'r?! Den sidste uge har været helt igennem skøn, og der er endnu en gang gået julerier i den. Men det kan man jo ikke andet end holde af, når december er godt og grundigt i gang. Ud over det på billederne, har jeg knoklet på jobbet, hvor jeg skal nå at lære to mennesker op, inden jeg selv har sidste dage på fredag. Det er godt nok intenst at lære otte måneders viden fra sig på to uger! Og så var jeg til en julefrokost i går i København med min årgang fra studiet, hvilket jeg ikke fik taget nogle billeder af. I dag har den stået på fødselsdagsbrunch ved min fætter og aftensmad med svigerfamilien.


  • Juleafslapning: Jeg havde en enkelt helt fridag i den forgangne uge. Og jeg kunne ikke komme i tanke om bedre selvforkælelse end at køre ud i mine forældres hus og plaske lidt rundt i badekarret. Til min store glæde lå "Den store julebog 2013" på stuebordet, så den gjorde mig selskab i badet. Ren og skær juleafslapning.
  • Bodiloverlevelse #1: Jeg skulle have bagt og julehygget med en veninde. Men næ nej, der skulle komme en storm/orkan (hvad endte det egentligt med at være?!). Så jeg barrikaderede mig indendørs med hjemmelavede godter: pebernødder ala Lagkagehuset, havregrynskugler og mandler vendt med hvid chokolade, citron og lakridspulver.
  • Bodiloverlevelse #2: Ovenstående juleguf blev skyllet ned med et stort krus julethe. Intet blæsevejr skal afholde mig fra at julehygge!
  • Bodiloverlevelse #3: Sidst men ikke mindst krøb jeg under dynen og fulgte med på TV2 Play, hvor jeg også fik set lidt julekalender.
  • Tre julefrokostklassikere på én gang: Der var dømt julefrokost med Balkantema på jobbet. Jeg havde dog ikke lige nogen passende udklædning. I stedet hoppede jeg i tre ultimative julefrokostklichéer: pailletkjole, røde negle og strømpebukser med glimmerdetaljer.
  • Grillet ost, ja tak: Selv om julefrokosten allerede sluttede klokken 23, og jeg derfor fik en del timers søvn, stod morgenmaden (aka frokosten) på sandwich fra Mamma's med grillet ost. Jeg har aldrig smagt deres varme sandwiches før, men denne kan anbefales.
  • Glædelig 2. søndag i advent: Lys nummer to i min adventsdekoration er blevet tændt. Kæresten ser NFL og jeg surfer rundt på nettet. En skøn afslutning på en søndag, hvor jeg godt kan mærke, at jeg først kom med toget fra København lidt over fire i morges. Gab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar