søndag den 5. januar 2014

Looking back over my shoulder...

Nytårsaften er jo helt oplagt til at gøre status. Mange, inklusiv undertegnede, ser tilbage på det tilbagelagte år og ser frem mod det nye med håb, forventninger, drømme og måske endda nogle nytårsforsætter. Der er altså noget specielt ved den aften, hvor et år rinder ud, og et nyt år tager sin spæde begyndelse.

Jeg har været et smut i arkiverne og fundet frem til, hvad der er sket af ting og sager hos mig i 2013. Det er jo ikke alt, hvad der sker herude i virkeligheden,jeg blogger om, så der vil naturligvis være en del begivenheder, som ikke er at finde på denne liste. Men her er en blogmæssig opsummering af 2013 gennem en masse links, og under alle omstændigheder har det været rigtig sjovt at se tilbage og genlæse gamle indlæg :-)

I januar:
  • Brugte jeg uanede og helt umenneskeligt mange timer på universitets læsesal. Det betalte sig og gav nogle gode resultater. Jeg overlevede kun takket være min bedste og flotteste kaffeven.
  • Svarede jeg på 50 spørgsmål, som gav jer læsere mulighed for at lære mig lidt bedre at kende og blandt andet finde ud af, at mit næste køb var mælk til aftenens risengrød (i det større perspektiv nye briller) og at min fedeste fest var den, hvor jeg i tidernes morgen kyssede på min kæreste.
  • Var jeg begyndt at tælle point via en app for at smide nogle kilo, og jeg flashede i den forbindelse en typisk madpakke til en dag på læsesalen.
  • Begyndte jeg for alvor at lave madplaner. Dem har jeg delt virkelig mange af gennem årets løb.
I februar:
  • Nød jeg snevejret, som i øvrigt allerede indfandt sig i januar, med en løbetur. Lige nu virker det pænt usandsynligt, at der kommer et lige så fint hvidt lag inden for den nærmeste fremtid.
  • Fejrede jeg fastelavn ved at bage lækre fastelavnboller og være til udklædningsfest som Pippi Langstrømpe.
  • Frøs jeg som en vanvittig under, men rånød, en kæresteudflugt til Zoo.
  • Gjorde jeg en lille status omkring mit vægttab.
  • Præsenterede jeg jer for lidt af en favorit - kylling i karry!
  • Havde jeg holdt 25 års fødselsdag med nogle af de bedste piger i verden og gjorde mig lidt tanker omkring gode veninder.
I marts:
I april:
I maj:
  • Pakkede jeg en taske og drog mod København på kærestetur. Som jeg også skrev om her og her.
  • Anskaffede jeg mig langt om længe en læderjakke. Klart et af årets bedste køb.
  • Begyndte jeg at dele ugentlige telefonminder (billeder fra min iPhone) i collager, hvilket jeg holdt ved et stykke tid. Det blev jeg til gengæld rigtig dårlig til at holde ved lige senere på året.
  • Blev det tid til årets første stykke med bart = vinterblege ben i solskin.
I juni:
  • Flyttede de første Royal Copenhagen tallerkener ind hos os. Samlingen tæller lige nu seks tallerkener, et fad, ni krus, en kande, et skålesæt og et lagkage-/pålægsfad. Krusene havde vi de fleste af, inden vi anskaffede os megamussel tallerkenerne. Samlingen vokser stødt!
  • Ville jeg gerne skænkes en skænk. Der er endnu intet sket på rumdelerfronten.
  • Skrev jeg lidt om sammenhængen mellem træningstøj og motivation.
  • Indviede jeg jer i opskriften bag min alleryndlingsagtige tomatsuppe.
I juli:
I august:
I september:
  • Fortalte jeg om forlovelsen og viste den smukkeste ring frem. Jeg var, og er, mere end lykkelig.
  • Rejste vi til USA's vestkyst. Vi tilbagelagde uendeligt mange kilometer i en rød Ford Mustang og var forfulgt af små uheld. Jeg skrev mere om rejsen (og delte psykomange billeder) her, her, her og her. Og jeg er stadig slet ikke færdig :-)
  • Ramte efteråret også madplanen, der bød på hokkaidosuppe.
  • Havde jeg brug for at få luftet mit gnavne mandagshumør.
I oktober:
  • Var jeg, efter tidligere års bitre erfaringer, i god tid og begyndte at pakke pakkekalendergaver ind.
  • Lavede jeg en kikset tegning, der gav jer et indblik i en mulig fremtidsstue. Jeg synes stadig, at alle tingene i rummet er fine.
  • Shoppede jeg en smule amok i Søstrene Grene til årets julegaveindpakning. Som jeg senere viste frem her.
  • Smed jeg et fuldstændigt klassisk mig-outfit herind. Sådan ser det stadigt ud.
  • Hyggede jeg om kæresten med flagpyntet morgenbord, da han havde fødselsdag.
  • Burde jeg gøre en pokkers masse ting, som jeg vist aldrig rigtig tog mig sammen til.
  • Udgav jeg en yderst skræmmende liste. Min shoppingstrategi for november 2013 - november 2014, som jeg forberedte mig til ved at webshopdrømme og indtil videre har fulgt op på her.
I november:
  • Sneg julehyggen sig for alvor ind hos mig, da 1. november lige så godt kunne have været 1. december. Godt selskab, risengrød (med kanelsukker og smørklat!), nisseøl, juleøl og pebernødder.
  • Stod vores køkken model til en andestegsdebut på Mortens aften. Trods lettere sovsebesvær endte det succesfuldt.
  • Var der lidt stille herinde, mens jeg mærkede efter helt nede i maven. Mavefornemmelsen viste sig i sidste ende at holde stik.
  • Indledte jeg julekjolejagten. Den fortsatte her og her.
  • Trøstede jeg jer med, hvor let en advents"krans" kan blive til. Fire lys og lidt filigran.
I december:
  • Bød jeg velkommen indenfor i min julestue. Endeligt var det ikke mere eller mindre uhørt og ulovligt at være indbegrebet af en julegris, der var faldet i julehyggetønden.
  • Fortalte jeg jer, traditionen tro, om min 1. december. I år indeholdt den blandt andet pakkekalenderstart, iskold stadiontur, julekalender i TV og en del bankogevinster!
  • Flåede jeg papiret af to pakker hver dag. Jeg viste jer gaverne her og her. At jeg så mangler at vise jer cirka halvdelen, nævner vi ikke for nogen ;-)
  • Tænkte jeg tilbage på en rigtig hyggelig strandtur i november.
  • Smed jeg juleønskeinspiration herind. Resultatet af juleaftens gavehøst blev senere vist frem i en yderst kikset collage.
  • Kastede jeg mig ud på smådybt vand og viklede mig ind i store omvæltninger på grund af mit første, ægte voksenjob.
  • Blev jeg småforpustet over d. 24. decembers tætpakkede program. Alle de skidehyggelige traditioner altså - vil jo ikke undvære en eneste. 
Så for søren for en ævlen og kævlen. Meeen, det er jo også tolv måneders oplevelser og tanker kogt ned på nogle linjers skrift. Jeg håber, I har haft et godt 2013 og får et helt igennem fabelagtigt 2014. Jeg ser i hvert fald meget frem til 2014. Ikke mindst fordi, jeg skal giftes med ham, som jeg for intet i universet vil undvære. 

2 kommentarer:

  1. Skønt skønt skønt indlæg. Jeg nød at se tilbage på året med dig <3

    SvarSlet
  2. Sikke hyggeligt at se tilbage på dit år :)

    SvarSlet