fredag den 3. januar 2014

Shopping i december

Selvom det nu mest var julegaver, jeg fik indkøbt i løbet af december, så røg der også nogle ting ind i min egen garderobe. Alle tingene var ret velovervejede, og jeg er rigtig glad for dem. De er desuden alle sammen købt med besparelse. Selvom den ene kjole er knap så hverdagsanvendelig, så har den allerede været på to gange i løbet af december, og jeg ved allerede, at den skal på til mindst en eller to festlige begivenheder næste år, hvor der blandt andet er en halvtreds års fødselsdag i familien og et sølvbryllup.

December 2013 - 3 køb, 0 fejlkøb, 0 erstatningskøb = 3 køb
Forbrug: 784,92 kroner og 0 kroner i porto

Nytårskjole fra TFNC, bestilt på ASOS, 401,24, 345,32 kroner
Draperet sort kjole fra River Island, bestilt på ASOS, 267,49, 230,20 kroner
Lammeuldssweater fra Magasin, 349, 209,40 kroner

Den sorte kjole tænker jeg både går til hverdag og fest. Jeg havde den på juleaften med sorte strømpebukser, høje røde sko og en statement halskæde. Til hverdag vil jeg style den med en cardigan, sorte strømpebukser og et par sneakers. Den sidder dog ret stramt, hvilket også gjorde, jeg overvejede at sende den retur og bytte til en større størrelse. Men det er mere end noget andet selve stoffet, der gør, at den sidder så stramt - og så ville en størrelse større jo ikke gøre nogen forskel. Den er desuden slet ikke ubehagelig at have på, og jeg kan ikke mærke, at den strammer. Faktisk er den rigtig behagelig og elastisk i stoffet. Skal nok bare lige vende mig til noget lidt mere kropsnært, end jeg tidligere har tullet rundt i :-)

Lammeuldssweateren var desuden også tilbage i en rigtig flot turkis-mintagtig farve, karrygul og orange. De var alle sammen virkelig fine, men med tanke på resten af min garderobe, blev det den navyblå, der kom med hjem. Den passer rigtig fint ind til mine sorte jeans, flere af mine nederdel og mine denimjeans. Den var også i en rigtig flot vinrød, som desværre ikke var tilbage i min størrelse. Ellers havde der været tæt løb og pladsen i indkøbsposen mellem den blå og den røde.

Jeg vil lige vise jer de tre ting, som jeg har brugt nogle af mine 30 årlige køb på i december. Desuden fik jeg blandt andet end lædertaske i julegave, som også stod på min shoppingliste, og derfor er den også blevet streget.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar