tirsdag den 11. marts 2014

Nysgerrighed!

Jeg er, og har alle dage været, et nysgerrigt væsen. Måske var det også derfor, at min dansklærer i gymnasiet mente, at jeg ville blive en god journalist. Jeg var aldrig bleg for at stille spørgsmål, og hvis jeg ikke var helt tilfreds med svaret, så spurgte jeg på en ny måde :-) Det er helt sikkert også et af de karaktertræk ved mig, der gennem tiderne har været ved at drive folk omkring mig til vanvid.

Altså, det er ikke fordi jeg er en "Spørge-Jørgen". Jeg har ikke et inderligt behov for konstant at stille mere eller mindre intelligente og relevante spørgsmål, men hvis noget popper op i mit hoved, eller jeg bliver i tvivl om noget, ja så rækker jeg altså gerne hånden op og åbner munden. Man kan jo komme rigtig langt ved at spørge på en pæn og imødekommende måde, haha.

Det som indlægget egentligt skal handle om, er, at jeg faktisk er i lidt af et nysgerrighedshelvede lige for tiden! I sidste uge skulle jeg ses med to veninder, vi måtte omstrukturere og kun den ene kom så på visit fredag aften. De havde en fødselsdagsgave/overraskelse til mig, så jeg ville jo helst have, at begge kvindemennesker var til stede. Men det var åbenbart meget vigtigt, at jeg fik gaven den fredag. Prøv lige spørg, om det prikkede (ja ligefrem sparkede) til min nysgerrighed. Så jeg gik hele fredagen og overvejede, hvad det dog kunne være, uden at komme det en millimeter nærmere. Endeligt kom min veninde, og jeg var edderspændt på, hvad der gemte sig i plastikposen. Og se lige her, hvor søde, de har været!





En fin cellofanpose med to farverige og fine hjemmefoldede bolde og et kort. Og ja, jeg skal være bedre til at passe på blomsterne, I know, men nu er det lige boldene, der er i fokus, ik'?! Nu til mit helt store problem. Hallooo - jeg blev jo ikke en skid klogere på min gave. Nu havde jeg jo allerede været spændt og nysgerrig hele fredagen, og så skulle jeg lige sluge, at min voksende nysgerrighed først blev stillet otte dage senere. Skide uretfærdigt, men skide sødt af dem ;-)

Er I også nogle nysgerrige væsener? Det er jeg i hvert fald.

1 kommentar:

  1. Hihiiiiiiii :P

    Vi krydser fingre for godt vejr lørdag i hvert fald. Og jeg glæder mig :)

    SvarSlet