tirsdag den 11. marts 2014

Lidt af en investering

Hvor har jeg dog kredset om det her længe. I aner slet ikke, hvor mange gange, jeg har stået i Matas med sættet i hænderne. Fordele og ulemper flyvende gennem hovedet, for-og-imod-lister i tankerne, og altid har jeg sat det tilbage på hylden. En eneste faktor var ret afgørende for mig: Prisen.

I fødselsdagsgave fik jeg et gavekort til netop Matas på 500 kroner. Depend Gellack Startkit koster 385 kroner, så jeg havde mere end råd til det nu. Uden at føle, at jeg skulle hive en af de helt dyre plovmænd op af pengepungen. Jeg var stadig en smule i tvivl, for hvis jeg brugte gavekortet på sættet, så var der jo ikke råd til alle de andre sjove, velduftende og forskønnende ting, jeg ville kunne købe løbende.

I går kom sættet ikke tilbage på hylden. Det kom i min favn og med op til kassen. Sammen med en gellack, for neglelaksfarverne skal man købe ved siden af (til 79 kroner). Jeg overvejede virkelig længe, om jeg overhovedet skulle købe sættet. Den beslutning blev så endeligt truffet, men så skulle jeg jo også tage stilling til, hvilken gellack, der skulle med hjem. Jeg stod med en jordbrun og en næsten nude-pink-farvet i laaang tid - og endte med en helt tredje, haha. Den jordbrune frygtede jeg hurtigt at blive træt af og den meget lyserøde var lidt for neutral og anonym.

Så straks jakken var smidt i lænestolen linede jeg alt pivtøjet op på spisebordet og gik i krig. Jeg tænker, at I får en mere uddybende anmeldelse af produktet og mine erfaringer, når der er gået lidt tid. Kan jo af gode grunde ikke sige andet til holdbarheden, at lakken her et døgn efter stadig sidder perfekt.
Et af de store kritikpunkter, jeps jeg har researchet en del gennem Googlesøgninger, er, at det er rigtig svært at fjerne lakken igen. Og det kan jeg jo heller ikke udtale mig om endnu.

Sættet, inden det gik løs. Der er før- og efterrens, base, top coat, UV-lampe, træpind, neglefil og brugsanvisning med

Den hindbærfarvede blev vinderen. Man kan ikke se farven ordentligt på flasken, så jeg kiggede på "hjulet" i butikken.

Resultatet lige efter den sidste omgang under UV-lampen

Et close-up, hvor glansen kommer en smule mere til sin ret

Resultatet på højre hånd, som jeg aldrig formår at gøre ligeså pæn som venstre. Denne gang gik det dog fint.


Mine umiddelbare indtryk:
  • Jeg brugte omkring 35 minutter fra start til slut. Det var også første gang, så jeg kan nok barbere 5-10 minutter af efterhånden. Til gengæld var lakken helt tør og good to go, da jeg var færdig.
  • Med så korte (pillede og nedbidte) negle som mine, var det svært at undgå, at produkterne ramte huden. Det må de ikke. Dels kan det give allergiske reaktion og dels hærder det under UV-lyset. Dog lykkedes det mig med lidt rens osv. at undgå farve uden for neglene.
  • Mine negle virker klart tykkere efter basecoat, 2*fave og topcoat. De virker stærkere og overfladen er langt mere jævn end normalt
  • Produkterne var nemme at arbejde med, da de første størkner/sætter sig, når de har været en tur i lampen.
  • Jeg havde ingen vatrondeller og brugte derfor kun vatpinde. Det fungerede udemærket.
  • Alle negle er lige så pæne i dag som i går. Der er ikke kommet nogle ridser eller afskalninger. Særligt plejer jeg at være en magnet i forhold til ridser i min neglelak.

Nu er jeg spændt på, hvor længe det holder, hvor svært det er at fjerne igen, og om jeg kan holde den samme farve ud på neglene de to-tre uger, som det ifølge Depend holder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar