torsdag den 3. april 2014

New in: Yndlingssolbriller

Allerede sidste år spottede jeg dem, vist nok et sted i blogland. Og lige siden har jeg været på udkig efter disse solbriller. Intensiverede dog ikke min søgen, da jeg vidste, vi skulle på ferie i USA i september sidste år. Der ville jeg så kaste moneter efter mit første par Ray-Ban solbriller. Men der kom ingen "Erika" med hjem i håndbagagen, for de havde slet ikke denne model i nogle af butikkerne. Jeg spurgte løs en del steder, men de førte den ikke og virkede heller ikke til at kende den. Det var faktisk lidt af en øv-følelse ikke at hive brillerne med hjem, når jeg nu havde ventet indtil rejsen med at få fingrene i dem.

Da jeg lavede min shoppingstrategi med tilhørende liste tilbage i november, skulle denne model derfor helt uden tøven med. Og i mandags blev de sgu mine! Lad mig hilse og sige, at jeg havde ekstremt svært ved at vælge mellem sort, tortoise og denne beige/grå/sand. Inden jeg opdagede sidstnævnte var jeg mest på den brunlige udgave, da den ikke er lige så markant og hård i udtrykket som den helt sorte. Jeg researchede på livet løs og stødte på denne lidt lyse farve, og den måtte jeg bare prøve.

Jeg opstøvede den hos en lille optiker i København. Både Synoptik og Thiele fører modellen, men de havde den ikke hjemme i den rigtige farve. Hos en optiker fandt jeg dem, og så prøvede jeg løs. Havde en god veninde med på slæb, som tålmodigt stod og lyttede til mine flyvske overvejelser udi farvevalget. Hun tog sågar billeder af mig med både de sorte, de brunlige og disse. Lige lidt hjalp det - jeg kunne uden den mindste fortrydelse have kastet (læs: uendeligt forsigtigt og omsorgsfuldt lagt) alle tre ned i min taske og med hjem. Meeen, det holder min bankkonto ikke lige til. Valget faldt i sidste ende på den lyse udgave af solbrillerne. Og de har boet på mig lige siden, så snart der har været et sekunds solstrejf.




Er de ikke fine? Modellen klæder seriøst alle - i hvert fald har 4-6 af mine veninder/kolleger prøvet dem på, og de har set godt ud på dem alle. Så hvis I skal investere i et par lækre og klædelige solbriller, så er Erika-modellen her altså ikke helt dum.

I får i øvrigt også lige dagens kluns, som er nogle garderobefavoritter: Lysegrå Converse sko // Kjole fra Moss Copenhagen (her brugt som nederdel) // Leopardprintet sweatshirt fra Worn By // Yndlingshalstørklæde fra Pieces // Læderjakke fra CC Company // Working Bag fra Decadent // Og naturligvis den famøse solbrille fra Ray-Ban, som dog ikke er foreviget på dette foto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar