søndag den 25. maj 2014

Hverdagsglimt gennem telefonlinsen

Igen har der samlet sig lidt "lommeuld" i min telefons fotobibliotek. Så nu tømmer jeg ud og smider hverdagsgodter herind - i bogstaveligste forstand, for halvdelen af billederne omhandler udelukkende flydende eller mere faste lækkerier, jeg har indtaget på det sidste. Og så fylder det sidste stykkes tids overflod af solskinstimer naturligvis også en del. Collagen indeholder nemlig årets første dag, hvor mine lårskinker blev luftet :-)

Har I også fået nydt den sidste tids sommerfornemmelse?


1. Kæresten er ikke udpræget fiskespiser. Men torskefileter i filodej sammen med spinat og flødeost faldt i hans smag. Så den succes må gentages en anden gang, evt. med laks i dejpakkerne. Vi fik grov bulgursalat til.
2. Sommerhuslivet. Kæresten, god rødvin i glasset, slikskålen fyldt til bristepunktet med bland-selv-banditter og et ord-terninge-spil. Så behøver jeg ikke meget mere for at føle lykke ud til tåspidserne.
3. Shortsvejret skulle udnyttes, og de vinterblege stænger blev luftet. Her overordentligt velplaceret i sommerhusets havesofa få minutter inden, jeg nød en udendørs middagslur. Jeg klagede ikke.
4. Jeg er gået temmelig meget træningsamok på det sidste. Har trænet ti ud af de seneste elleve dage. For fem dage siden løb jeg fem kilometer og satte personlig rekord. Sådan noget kan motivere den ellers hengemte konkurrenceentusiast i mig.
5. Svigermor havde inviteret kæresten og mig i teateret. Jeg bliver komplet opslugt, hver gang jeg kommer derind. Og denne tirsdag aften var ingen undtagelse. Sådan kunne jeg godt tilbring en hverdagsaften lidt oftere.
6. Gourmetudgaven af en hotdog. Hjemmebagt grovbrød, der selv efter kærestens mening er langt bedre end købeudgaven, hjemmesyltede rødløg og hjemmelavede ristede løgringe. Det var altså et hit! Næste gang sylter jeg også nogle agurker, eller køber de ganske udmærkede i supermarkedet, for de manglede altså lidt.
7. For fem kroners fin orkidé. Miniblomsten røg med hjem fra Fakta og havde i et af mine fine Royal Copenhagen krus. Nu står den og pynter på vores skrivebord - selvom en del af blomsterne allerede er faldet af. Håber på at holde den i live lidt endnu.
8. Vi har nydt en virkelig lækker og simpel sommersalat. All you need is asparges, tomater, en form for salat, avokado, mozzarella (kunne også snildt være feta), frisk basilikum, limesaft og en lille bitte smule frisk timian. Rødløg kunne også gå ganske glimrende til salaten, men det er jeg ene om at elske herhjemme. De syltede af slagsen kunne jeg nok godt få sneget ind i en salat.
9. Spiste lækker mexicansk mad med kæresten og en af hans kolleger. Vi sluttede måltidet af med drinks - Gin & Tonic til gutterne og en Pina Colada til mig. Skål.
10. Udgroningen blev overhalet inden om af en dygtig frisørelev. Hvorfor er det nu lige, jeg trækker den en måned for langt hver gang, når mit hår er meget pænere efter en tur i frisørens hænder? Fordi jeg er en nærigrøv
11. Spontan venindeaftale, da vi begge var Champions League enker for en aften, endte med restaurantbesøg. Jeg kværnede denne omgang kylling i trøffelsovs med frisk pasta, ærter, champignon og parmesan. Og den smagte lige så godt og syndigt, som den ser ud.
12. Efter en omgang træning i fitness med søde Tine, smuttede vi på Baresso. Jeg er fan af deres smootea, her med hindbær og granatæble. Skøn forfriskning ovenpå lidt fysisk udfoldelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar