søndag den 29. juni 2014

Fine og lange festkjoler

Jeg blev helt inspireret af Tines indlæg om festkjoler. Hvis jeg nu selv skulle til et bryllup til sommer, hvor jeg ikke er hende, der skal komme i det hvide skrud, så havde jeg helt sikkert set gennemrodet kjolejunglen på diverse webshops. I dag lagde jeg vejen forbi Zalando, hvor jeg fandt virkelig mange fine maxikjoler.

Det var ikke decideret med tanke på bryllupper, jeg udvalgte dem, der slap gennem nåleøjet og endte på collagen. Jeg fandt bare frem til alle dem, jeg synes er rigtig flotte. Nogle er meget festlige og farverige, mens andre er mere afslappede og hverdagsanvendelige. Det eneste fællestræk ved kjolerne er, at de alle er lange - og at jeg ikke kunne holde mig fra at klikke mig ind på dem. Jeg har organiseret kjolerne på collagen, så de billigste kommer først, og så stiger prisen. De nederste på collagen er altså i den helt dyre ende, og ret urealistiske i forhold til, hvor nærig jeg er ;-) Men det gør dem jo ikke mindre sukkeværdige og smukke.

Skal I til bryllupper, havefester, fine fødselsdage, på solsommerferie eller lignende?



Det går lidt amok med mønstre og farver ved de dyre kjoler. Men for filan, hvor er der meget elegant og smukt stof i verden. Den i midten på nederste række er måske også lige vild nok til min smag, og jeg aner ikke, hvornår jeg ville kaste sådan en gang blomsterbombe på, men alligevel fascinerer den mig. Og så skiller den sig lidt ud i pasformen med ærmerne. Den kræver vist heller ikke meget pyntet styling, så på den måde er den jo en nem løsning til festivitas, haha.

Måtte jeg kun vælge fem (jeg kan ikke nøjes med tre denne gang!), så skulle det være:
  • Den første på grund af prisen, mønsteret og anvendeligheden.
  •  Den pudderfarvede med korte ærmer på anden række. Synes den er så enkel, at den kan bruges til hverdag og hvis skal sydpå til solen, men at den også kan bruges til festligheder med et par hæle, nogle smykker og en rød læbestift.
  • Den hvide med de blå blomster på række tre, da den er enkel og samtidigt festlig og fin. Til solbrun hud kunne sådan en lys kjole være drønflot. Gerne sat sammen med en lidt rodet frisure og lædersandaler, så det ikke bliver alt for pyntet og fornemt.
  • Nummer to på andensidste række, hvor blomstermønsteret tager til på underdelen. Dip-dye-effekten med blomstermønsteret tiltrækker mig og er så smukt. Igen kan den dresses ned med en mere rå styling til en mindre fin begivenhed og være den flotteste og mest fornemme festkjole med en stram knold og et par stiletter
  • Den pudderfarvede med mønster yderst til højre på andensidste række. Farverne i stoffet er så fine sammen. Jeg tænker, den vil være fin med en cardigan over også.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar