torsdag den 27. november 2014

Min veninde ønsker sig // 1

Under en måned til juleaften og kun fire gange søvn mere, før det er d. 1. december med julehygge, pakkekalender, levende lys (selvom de åbenbart er tæskefarlige for indeklimaet) og ikke mindst julegaveshopping.

Jeg lovede jo, der var flere julede indlæg i skuffen, og her kommer et af dem. Faktisk har jeg tænkt mig at lave en miniserie med indlæg som dette. Det går helt simpelt ud på at vise jer, hvad nogle af mine allerdejligste damer går og drømmer om det knitrende gavepapir indeholder juleaften. Kort sagt vil jeg vise jer mine veninders ønskesedler. Det kan jo naturligvis inspirere jer til at fylde ekstra linjer på jeres egen, og ellers er det jo en glimrende måde at få lidt inspiration til, hvad man selv skal finde på til sine veninder, sin søster, mor, svigermor eller andet kvindeligt godtfolk (nogle af gaveønskerne kan endda også bruges til hankøn).

Håber I kan lide disse indlæg, for jeg er i hvert fald selv ret vild med idéen og ikke mindst med de mange gode gaveidéer, jeg har fået ud af at lave collagen. Denne gang skal I se nærmere på dejlige Rebekkas ønskeseddel. Og jeg siger med det samme, at hverken Mumi-tingene, kjoler med print, neglelak i blålige og grønlige toner samt sneakers kom bag på mig. Det er indbegrebet af hende kogt ned i en ønskeseddel. Enjoy! Vil I i øvrigt se mere til kvinden bag ønskerne, så kan I besøge hendes blog lige her, der flyder med smukke billeder, hverdagstanker, nye indkøb og livet som jyde i København.


1. Er det ikke vildt, hvor meget forskelligt man kan få med de der trolde? Det synes jeg. Her er det sengetøj, stofpose, en lille krukke, brødkurv, kalender og et salt- og pebersæt. Farverigt, fantasifyldt og så fint alt sammen.

2. Kjoler og matchende sæt med sweatshirt og nederdel går igen på ønskesedlen. Der er lidt i alle prisklasser lige fra H&M til Stine Goya. Den smukke blå Stine Goya kjole er forresten og blandt mine mange ønsker. Og jeg føler mig fristet af matchende sæt som disse fra SELECTED FEMME og maché.

3. Nyt kluns til sportstasken er et oplagt julegaveønske. Det står i øvrigt også på min, haha. For mig er det en del af motivationen til at komme af sted i fitness eller på en løbetur, at jeg har noget behageligt og nogenlunde pænt tøj at kaste på. Og Rebekka har virkelig fundet nogle fine ting frem. Særligt de højtaljede træningsbukser er praktiske, da man så ikke skal frygte at vise lidt for meget hud, når man giver den gas til træning.

4. Sneakers går jo til nærmest alle outfits, så de er både flotte at se på og en ganske praktisk investering. Disse to par er fra Adidas og med lidt farve på, uden det bliver alt for vildt og voldsomt. Jeg kan snildt se hende vade Københavns gader og stræder tynde i sådan et par.

5. Det er klart de blålige og grønlige toner, der dominerer på neglefeltet. Omend lidt lilla/pink nuancer har sneget sig med ind også. Jeg elsker også selv neglelak, og det et oplagt ønske, da det ikke koster alverden men virkelig er noget, man kan få god brug af. Som I kan se på mine skønhedsrelaterede ønsker er det også noget, som jeg drømmer om. Lidt læbepleje har også fundet vejen til ønskesedlen, hvilket også er oplagt at ønske sig og evt. selv give væk i gave.

6. Kogebøger er altid rare at slå op i, lade sig friste af og klamre sig til, når man kaster sig ud i gastronomiske anstrengelser. Her er det bøger, der kan inspirere til søde sager og sunde salater. Egentlig får jeg sjældent selv brugt kogebøger, men det vil jeg prøve at blive bedre til, for der er så mange gode opskrifter og tips i sådan nogle.

7. Et ønske i den elektroniske afdeling, hvor man slipper for en mobilos, der pludseligt kapitulerer på strømkontoen. Dette cover lader nemlig batteriet op, og så er det slet ikke så klodset og grimt, som sådan covers ellers kan gå hen og være. Det her er ret stilet og simpelt, I like.

8. Det er ikke kun kogebøger, der er velkommen i hulen på Vesterbro. Her er også plads til en Astrid Lindgren biografi, en bog om en videnskabelige revolution i forhold til at forebygge smitsomme sygdomme i 1800-tallet (den lyder faktisk rigtig interessant, når man læser om den. Selvom jeg var skeptisk først) og en god gammel kending i form af prik-til-prik-bog med bylandskaber, hvor man ved at tegne fra prik til prik fremkalder lokationer fra byer.

9. Lidt hovedbeskyttelse. Virkelig et fornuftigt ønske, som jeg også sagtens selv kunne finde på at ønske mig. Omend jeg er virkelig dårlig til at få brugt den cykelhjelm, jeg allerede ejer. Aner ikke hvorfor, andet end at det er lidt besværligt, og at jeg helt simpelt bare glemmer den. Det vil jeg altså også blive bedre til. Den grønne her er i en virkelig fin farve, så jeg kan godt forstå hun ønsker sig den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar