søndag den 23. november 2014

Nyhed til neglene

En af de nyeste neglelanceringer er Infallible Nail fra L'Oréal, og den kom med mig hjem for nogle dage siden. Faktisk havde jeg læst om den kort tid inden, vi rejste til San Francisco, men frøken nærigpind her tænkte straks, at jeg da kunne finde den mange gange billigere ovre på den anden side af Atlanterhavet. Ak nej. Den var ingen af de (enormt mange) stedet, jeg ledte i San Francisco, og jeg har heller ikke fundet den i Matas herhjemme, før tidligere på ugen.


Neglelakken er et forsøg på at skabe en langtidsholdbar lak, hvor der ikke er hærdning under UV-lys involveret. Da jeg desværre ikke kunne tåle Gellack-kittet fra Depend var jeg interesseret i at afprøve denne form for neglelak. Tricket ved denne neglelak skulle være at påføre den medfølgende top coat med to-tre dages mellemrum - og så skulle dine fingernegle ellers holde sig pænt lakerede i op til 12 dage. Så lang tid har jeg ikke prøvet neglelakken endnu, så om den holder helt så mange dage, kan jeg ikke garantere jer endnu. Men jeg vil gerne komme med en opdatering på, hvor længe jeg formåede at holde den pæn.

Den underlige form på ovenstående billede er i virkeligheden bare selve neglelakken (den farvede) og den medfølgende top coat, der sidder i et plastikhylster. Jeg har valgt at beholde dem sat sådan sammen, da det mindsker risikoen for, at jeg smider den ene af delene væk ;-) Mit valg faldt på farven 012 Forever Mink, som er en meget hverdagsanvendelig, rosa-agtig farve. Måske et lidt småkedeligt valg, da nogle af de andre farver virkelig også fristede (særligt Keep Magenta, Double Entrendre og Forever Burgundy), men det var det sikreste valg på hylden. Og jeg manglede virkelig en hverdags og god all around farve til samlingen.


Mine negle blev sirligt smut ind i lakken og top coaten torsdag aften, og jeg har netop lige kommet første ekstra lag top coat på i dag. Indtil videre holder den ganske fint, og særligt den glans, som top coaten giver, er jeg imponeret over. Det ligner måske lidt, at den er krakeleret er skallet af på billedet, men det er bare genskær fra lyset i vinduet, der giver den illusion. I virkeligheden holder den sig rigtig pænt og det nylagte lag top coat opfriskede lige det skinnende look.


De tre andre farver, der fristede mig, er allerede røget på årets ønskeseddel, for jeg er imponeret over holdbarheden (mange af mine andre lakker holder sjældent tre dage uden ridser eller afskalninger) og det skinnende resultat, som top coaten giver. Samme med Essies neglelakke må dette være blandt de bedste, jeg har prøvet. Så nu er jeg spændt på, hvor meget mere end tre dage, lakken kan klare.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar