fredag den 26. december 2014

I slipper ikke

Selvom julen så småt er ved at være overstået, og Blogland flyder over med dem for tiden, så undgår I ikke en oprigtig, højtråbt og vaskeægte julehilsen herinde. Mange af jer er sikkert ved at finde vej mod endnu en af de mange familiesammenkomster, som min yndlingshøjtid jo typisk bringer med sig. Manden og jeg har ingen julefrokost på programmet i dag, men vi lægger nok lige vejen forbi mine bedste forældre med en buket blomster, et "tak for gaverne" og ikke mindst et kæmpe stort tillykke - de kære to har været gift i 61 år i dag. Det er eddermame noget af en årrække at have bag sig som ægtefolk. Imponerende og lidt af en bedrift.

Har I fået plads til endnu en portion julemad? Efter liiige rigeligt på tallerkenen juleaften og en masse mad til gårsdagens julefrokost, var jeg slet ikke sulten, da jeg vågnede i morges. Klemte dog alligevel lidt franskbrød (den helt lyse slags, fy fy) og lidt julesmåkager ned. Det må kunne løbes væk, tænker jeg.


Jeg håber, I har haft nogle fantastiske juledage med smil, lækker mad, kærlighed, minus på stresskontoen og rart samvær. Min jul har i hvert fald været skøn. Vi fejrede juleaften med svigerfamilien hjemme ved svigerfar. En herlig aften i stille og roligt tempo, hvor der var tid til at nyde både duften af julemad, flæskestegen og anden, de tændte lys i hver en vindueskarm, de andre omkring bordet og åbning af de overvældende mange gaver. Vi tog det afslappet, og bilen var pakket med kurs mod mandens og mit hjem på den anden side af klokken 23.

Hvordan jeg tilbragte d. 24. om dagen, og hvad der gemte sig til mig bag alt gavepapiret får I nok indblik i ved senere lejleighed. Nu vil jeg trække blogstikket ud for i dag, få gaverne lagt på plads, ryddet op i hytten og sagt glædelig jul til mine bedsteforældre. Og muligvis skimmet lidt udsalg på diverse webshops. Skøn 2. juledag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar