fredag den 12. december 2014

Min ønskeseddel: Accessories

Vi bliver lidt endnu i ønskeland. Her er egentlig også meget rart at være, synes I ikke? Jeg elsker at gå og udvælge de ting, som jeg virkelig håber på ligger i glitrende papir under juletræet. Denne gang er vi nået til "tilbehøret", hvor jeg har nogle få, men hvis jeg selv skal sige det ret gode, ønsker.

Det gik op for mig, da collagen var lavet, hvor meget jeg åbenbart kører grålige-sort-sølv-agtigt farvetema. Kun afbrudt af guldlynlåsen på den smukke taske fra Marc By Marc Jacobs. Det skyldes nok, at jeg føler mig mest tryg i den farveskala og af erfaring får brugt mine accessories mere, hvis de er i en nogenlunde afdæmpet og enkel farveskala. Nogle få må dog gerne larme og skille sig ud, og nedenstående ønsker er også primært tænkt som inspiration, så dem der giver mig gaverne har en idé om, hvad jeg går og drømmer om. Det er altså ikke en bestillingsliste.


1// Mit uldtørklæde fra Pieces er på mindst fem gange om ugen. Jeg knuselsker det og kyler det om halsen, så snart det er køligt nok til det. Ind i mellem er det bare lige groft og ikke mindst varmt nok. Derfor har jeg stirret lidt langt efter tørklæder ala dette fra Becksöndergaard, som er i lige dele uld og silke. Det findes i et utal af fine prints 2// Jeg mangler en taske, der kan sidde på tværs (cross-over), og hvor der er plads til mobil, pung, nøgler, læbepomade, kalender, hårelastik, solbriller eller andre hverdagsnødvendigheder. Uden den bliver alt for stor at slæbe rundt på. Alle disse har to ting til fælles: de er i læder, og de er knaldhamrende flotte. De er blot som inspiration til, hvilken slags taske, jeg forestiller mig 3// Mere læder, som jeg åbenbart ikke kan få nok af for tiden (har også lige klikket en skindnederdel, men det er en helt anden snak). Jeg har et par quiltede læderluffer, som har holdt mine hænder varme siden 2011. De fungerer stadig fint, omend de kunne trænge til en udskiftning eller lidt aflastning. Jeg synes, detaljen med ruskindet er pænt på disse 4// Lidt lir til øreflipperne i form af øreringe fra Pernille Corydon. Der er nærmest ingen af hendes smykker, jeg ikke bryder mig om. Disse endte dog i top tre over øreringene, og jeg synes, alle sættene er yderst anvendelige til ethvert outfit og enhver anledning

Ingen kommentarer:

Send en kommentar