onsdag den 4. marts 2015

Forårsfavorit: Farverige sneakers

Kalenderen har jo helt officielt bestemt, at forårssæsonen er i gang. Selvom det stadig er koldt, særligt her i Sverige, så går vi mod lysere tider med lidt højere temperaturer. Derfor går der heller ikke længe, før læderstøvlerne ind i mellem må vige pladsen for et par sneakers. Det har de nu allerede gjort et par gange i år, for det har jo ikke været mange dage, hvor det har været bidende eller uldstrømper-og-forede-støvler-er-nødvendigt koldt.

Lidt inspireret af Tine fik jeg helt lyst til at se nærmere på sneakers. Og jeg har valgt at kaste min kærlighed på dem med kulør eller lidt sjovt print på. Mest fordi jeg synes, de skriger på forår og ville tilføjer lidt mere skæg, ballade og diversitet til min (efterhånden betragtelige) sneakerssamling. Kun to par sorte-hvide sko fandt vejen til collagen, og når man tager mit ellers ret basisorienterede og småkonservative, rent farvemæssigt, shoppinggen i betragtning, så er det lidt overraskende. Jeg har både lyst til at købe et par helt basisagtige, ligesom Tines i grå, da de jo går til alt og er virkelig fine, og et par, hvor der bliver skejet lidt mere ud. Under ingen omstændigheder har jeg dog brug for, plads til eller økonomien til at investere i to par - særligt fordi priserne stort set ikke ligger under 600 kroner.

Nummer 5 tror jeg dog, jeg bliver nødt til at eje. Jeg er ret vild med formen, som er ganske almindelig og ikke så opmærksomhedskrævende. Så kan der godt skrues lidt op for farvepaletten uden det kommer til at "larme" alt for meget, synes jeg. Problemet er bare, at jeg på ingen måde kan vælge, hvilken farvekombination, jeg helst vil eje. Umiddelbart tænker jeg de pink, da jeg godt kan lide lidt tøsede vibes på mine sneakers. Omvendt koster den mørkelilla version næsten 200 kroner mindre, da den er på tilbud. Og den grålige er retro og 80'er-90'er-agtig på den helt rigtig måde. Svært valg!

Mens jeg tænker videre og er helt forelsket i tanken om lidt kulør i skoskabet, så har jeg proppet priser og links ind under collagen, så I kan klikke jer ind og se nærmere på sagerne. Alle skoene er fundet på Zalando, så der er sikkert mange andre skønne par i fysiske og elektroniske butikker, jeg ikke har fået øje på endnu :-)

1. 699,- HER // 2. 199,- HER // 3. 599,- HER // 4. 799,- HER // 5.  559-749,- HER // 6. 649,- HER // 7. 699,- HER // 8. 849,- HER // 9. 849,- HER // 10. 799,- HER // 11. 549,- HER // 12. 799,- HER // 13. 699,- HER // 14. 849,- HER // 15. 899,- HER // 16. 799,- HER // 17. 849,- HER // 18. 799,- HER // 19. 649,- HER // 20. 749,- HER

Jeg kunne jo klikke dem alle sammen hjem! Hvis jeg kun må vælge fem par, så er jeg nok mest til nummer 4, 5, 11, 12 og 20. Det har sikkert ændret sig igen om et par timer ;-) Alle skoene på collagen ville i hvert fald ikke blive afvist ved indgangen til min skosamling - de skulle alle være så hjertens velkommen.

Har I også forårsfornemmelse omkring fodtøjet? Og render I overhovedet rundt i sneakers? Jeg elsker selv at kunne tone en kjole ned til hverdagsbrug ved at tilføje et par sneakers. Så jeg bruger stort set alle mine par flittigt.

2 kommentarer:

  1. Der skal ligge decideret sne, før jeg ikke har sneaks på :D Så jeg har stort set gået i sneaks hele året....
    Hvis jeg skulle have nye sko lige nu, ville det nok blive et par Nike Air Huarache eller Adidas Equipment Running Support.
    De bedste sneaks, jeg ejer er fra Asics, kan virkelig anbefale det mærke (selvom jeg synes Adidas og Nike vinder på design)
    Jeg elsker at kigge på sneakers! :)

    SvarSlet
  2. Nøj, hvor er der mange fine! Jeg får helt lyst til at købe endnu et par :) Jeg er også helt vild med alle farvekombinationerne på nr. 5.

    SvarSlet