fredag den 20. marts 2015

Lyserødt keramikkrus til kaffen

Jeg kunne simpelthen ikke lade dette fine lille krus stå på hylden, da jeg var i Søstrene Grene. Det er på ingen måde, fordi jeg mangler noget at indtage min flydende dosis energi af. Faktisk er vores køkkenskabe propfulde, og særligt på krus-/kopfronten er vi veludrustede. Men mon ikke sådan en sød, lille og lyserød sagde kan klemmes ind et sted? Det bliver den i hvert fald nødt til, for jeg kom den resolut i indkøbskurven og fragtede den omhyggeligt med hjem.

Den lyserøde glasur er da lige til at blive glad i låget af. Da jeg jo deler bolig med ham den søde, når han ikke lige bor i Sverige, er det begrænset, hvor mange lyserøde og pinkfarvede ting, jeg kan placere rundt omkring i vores hybel. Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg ville omgive mig med rigtig meget mere af den farve, hvis jeg boede alene. Jeg nøjes dog gerne med et lille, lyserødt indslag her og der for til gengæld at bo med min mand :-)


Det drønsmarte ved keramikkruset er, at det passer perfekt til vores kapselkaffemaskine. Da det er en Nespresso, spytter den jo ikke flere liter ud ad gange, og det kan altså godt se lidt trist ud på bunden af et af mine store kaffekrus. I et lille krus som dette virker kaffeslatten slet ikke så fesen. Den lyserøde herlighed her er dog næppe kun lavet til det kaffedrikkende folk som, for keramik bliver forholdsvis varmt at holde på. Og det er sikkert tiltænkt som en minivase, pyntegenstand uden egentlig funktion eller lignende af dem, der har udtænkt og designet produktet. Heldigvis bliver det ikke så varmt at holde på, at det ikke kan bruges til mit tiltænkte formål.


De små krus/vaser/lysestager/obevaringsdimser fås i forskellige farver, og jeg kunne have købt flere af dem med hjem. De er så simple og fine med den småkrakelerede glasur, dip-dye effekten for neden og den hvide keramikbund. Søstrene Grene har altså virkelig mange fine ting for øjeblikket, synes jeg. Så det er klart et kig værd - om man er til keramik og lyserød eller ej :-)

6 kommentarer:

  1. Sikke et fint lille krus! Og jeg må da snart besøge Søstrene, det er ved at være længe siden, jeg har været der ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en småfarlig butik at bevæge sig ind i ;-) De har i hvert fald ret meget fint for tiden, synes jeg.

      /Line

      Slet
  2. Jeg elsker faktisk krus der er liiiige lovlig varme :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Så længe man ikke decideret brænder nallerne, så er jeg også fan. Og så slemt er det heldigvis ikke med dette lille krus.

      /Line

      Slet
  3. Åh, Søstrene Grene - altid fine ting!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis - ofte til alt for fine priser! Tænker du også kan finde en del til jeres nye hjem :-)

      /Line

      Slet