søndag den 5. april 2015

På det seneste

De sidste dage er fløjet af sted. I onsdags kom svigermor og en svigerinde på miniferie hos manden og mig i Uppsala. De blev der indtil lørdag, hvor jeg så fulgtes med dem hjem til Danmark. Vi nåede en hel masse i de dage, de var på besøg: bland-selv-slik i rå mængder, hjemmelavede köttbullar, vikingegravhøje, shopping, se de smukke bygninger i byen, være næsten 70 meter under jorden i en sølvmine, virkelig lækkert restaurantbesøg, middagslure, film på computeren og ikke mindst en masse gode grin.

Jeg smuttede med hjem fra Uppsala i går, da jeg skulle til barnedåb for en venindes søn i dag. Desværre måtte manden blive oppe i Sverige, og jeg ser ham ikke før om små to uger. På trods af hans fravær, har jeg stornydt dagen. Den stod på masser af babygråd og liv i kirken (børn der løb op og ned af kirkegulvet, dansede til salmerne osv.), helstegt pattegris, fire skønne slags kager, godt selskab og det sødeste dåbsbarn, der sov en stor del af festdagen væk. 


Manden og jeg gav en tallerken (fra ønskesedlen), den lille kop med teksten "dreng" fra Liebe og en tegning i ramme. Jeg havde skrevet Frederik, barnets navn, og tegnet et dyr for hvert bogstav. Det var godt nok svært at finde på et dyr med "d" og to gange "r", men jeg endte med at tegne en fugl, en ræv, et egern, en dinosaur, en elefant, et rensdyr, en isbjørn og en ko. Det var bare ment som en lille ekstragave, da jeg gerne ville give noget lidt personligt med relation til dagens anledning, som jo var barnets navn. Forældrene kan altid skifte motivet i rammen ud, hvis tegningen ikke lige passer ind hos dem, eller når han bliver større og hellere vil have noget andet end sit navn hængende på væggen.

Lige nu ligger jeg under dynen. Den står på serie på DR's hjemmeside og ren afslapning. Det er overraskende udmattende at bo i en kuffert, have svigerfamilie på besøg, rejse i ti timer og være til barnedåb dagen efter i næsten ni timer. Så længe det er rare ting, så er udmattelsen slet ikke træls. I morgen skal jeg træne, lave madplan og ordne lejligheden. Stille og rolig afslutning på påsken.

Har I lavet noget spændende i påsken?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar