mandag den 6. april 2015

Lidt madplanlægning

Mens jeg er hjemme i Danmark og bor alene, skal jeg have fokus på kosten. I Sverige nyder vi de gode restauranter, laver lækker mad og får nok ikke heeelt overholdt de gængse kostråd. Jeg har altid nemmere ved at spise sundt, når jeg er alene og ikke binder måltiderne op på noget socialt og hyggeligt.

Jeg havde lånt mine forældres bil til barnedåben i går, og inden den skulle leveres tilbage drønede jeg i supermarkedet og handlede. En anden ting, der er vigtig for mig for at kunne undgå alt for mange syndige madindtag er planlægning. Så i dag vil jeg dele min madplan for de kommende dage med jer.

Mandag: Chili con carne (fra fryseren) med guacamole og creme fraiche til
Tirsdag: Ovnbagt, citronmarineret laks med bønne-fritter og tomatsalat til
Onsdag: Jeg spiser på restaurant
Torsdag: Kylling i kokos og karry med lidt brune ris til
Fredag: Risengrød med kanelsukker og smørklat
Lørdag: Falafelbøf med tomatsalat til (og bønner, hvis der er nogle tilbage)
Søndag: Jeg er til fødselsdag om eftermiddagen, så det bliver nok bare rester

Som min madplan afslører, er jeg slet ikke fanatisk. Risengrød er jo ikke ligefrem det sundeste i verden, men jeg elsker det, og manden hader det. Så når jeg er alene, er det stort selvskrevet på menuen. Og to gange fødselsdagsfejring i denne uge bliver nok heller ikke til den kalorielette side. Jeg gider bare ikke at lade mit fokus på sund mad ødelægge sociale arrangementer og hyggen ved at fejre fødselsdag. Så helt sundhedsfreak bliver jeg nok aldrig - hvilket jeg nu heller ikke ønsker at være eller stræber efter.

Der skal naturligvis også motion til for at leve sundt. Så jeg har skam booket en times Aerobic-hold i fitnesscenteret i morgen formiddag. Jeg tænker, vi bliver mig, en instruktør og et par pensionister. Sådan var det i hvert fald sidst min veninde og jeg var på holdet, men det gør nu heller ingenting, for instruktøren er god, og tempoet er til at følge med i ;-) Desuden skal løbeskoene slides lidt i denne uge og fitness besøges mere end blot i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar