mandag den 4. maj 2015

I maj vil jeg...

Det er sørme allerede blevet maj måned, og den er endda godt i gang allerede. Jeg har, ligesom de sidste par måneder, lavet en lille majliste over ting, jeg vil se frem til eller gerne vil have gjort. Hvis jeg skal være ærlig, så gik det så som så med aprillisten.

Jeg formåede at få kost og motion struktureret i den tid, jeg var i Danmark. Så snart jeg er Sverige, går der hygge, restaurantbesøg, bland-selv-slik og lignende lækkerier i den. Lige nu er jeg på vej hjem til Danmark igen, så jeg skal endnu en gang hanke op i mig selv i den kommende tid. Det lykkedes at se House of Cards færdig, og jeg er helt ked af, at der ikke er flere afsnit i sæsonen, som jeg skal sluge sammen med manden. Ser allerede frem til den nye sæson. Jeg nåede også at prioritere familien og veninderne, samt jeg holdt fast i mine kreative udfoldelser, som primært består i hækling og tegning (bl.a. en tegning til en venindes søns barnedåb).

Maj er en skøn forårsmåned. Vejret har været flot i Uppsala, og jeg håber, at der bliver solskinstimer og godt vejr i denne måned. Maj er også den sidste måned, hvor manden skal bo i Sverige. Det har været spændende med et udlandseventyr, men jeg glæder mig godt nok også, til jeg får ham hjem igen :-)

Måneden blev skudt i gang med fredelig 1. maj demonstration i Uppsala. Vi var lige ned og se på "optoget".

I maj vil jeg:
  • Igen give det et forsøg at få styr på garderoben og få overblik over, hvad der skal blive, og hvad der skal smides ud/doneres væk. Den sjove del blive at finde ud af, hvad der skal flytte ind.
  • Forsøge at løse flere freelanceopgaver. Jeg elsker at være skribent og tekstforfatter, og det er super erfaring på mit CV. Jeg skribler blandt andet om blogging på denne hjemmeside.
  • Afprøve nye opskrifter. Manden og jeg lavede indisk fra bunden den anden aften. Det var virkelig hyggeligt at lave en simreret sammen og afprøve en helt ny opskrift. Jeg vil gerne lave endnu mere indisk eller mexicansk og der ud over bage brød og tærter, som jeg ikke har prøvet før.
  • Fortsat øve mig i og blive endnu mere fortrolig med Photoshop.
  • Sætte min blogging mere i system. Tænker en notesbog med blogindlægsidéer er en god start. Målet er mere kontinuerlig blogging herinde.
  • Blive færdig med den Dan Brown bog, jeg har gang i lige nu. Og enten genlæse en af mine yndlingsbøger eller finde en endnu ulæst bog frem fra gemmerne og komme i gang med den.
  • Nå et smut i biografen på en date-night med manden.
  • Komme det endnu nærmere, og måske endda investere i, hvilke klassiske sorte jeans, jeg vil have i garderoben. Det samme gælder en lækker hverdagslædertaske. Jeg har et godt øje til denne fra Tommy Hilfiger.
  • Købe ramme til vores nyindkøbte plakat og finde et sted i vores lejlighed, hvor den passer ind.
  • Være bedre til at købe friske blomster. Sådan en omgang friske blomster bringer altså farve og glæde med sig. 
Har I nogle spændende planer eller ønsker for maj? Jeg glæder mig til at se, hvad denne måned bringer :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar