torsdag den 23. juli 2015

Jakker og støvler i kikkerten

Faktisk kan jeg ikke helt overskue at vende snuden mod efterårs- og vintervarerne. På den anden side var vinden faktisk temmelig kold, da manden og jeg tog på en lille aftencykeltur i dag. Sommeren ser vi ikke meget til i øjeblikket, og så kan jeg på en eller anden måde bedre holde ud at tænke på den kommende sæson. Varerne til efterårs- og vintersæsonen lader også til at have ramt en del (web)butikker. så hvis man vil sikre sig lige det, man drømmer om, så skal man nok ikke vente alt for længe.

Jeg har derfor set mig lun på lidt jakker og støvler, som jeg lige vil dele med jer. To ret klassiske items i de lidt koldere måneder. Og de fleste af tingene på collagen er i øvrigt til rigtig gode priser! Havde jeg ikke investeret i en holdbar vinterjakke, der snildt klarer endnu et møde med vintervejret, så havde jeg klikket den sorte sag (nummer 2) hjem med det samme. Den ser skøn ud og er sat hele 60% ned. Måske må jeg forbi en fysisk butik og prøve den på - selvom jeg reelt set ikke mangler på vinterjakkefronten.


1// Jakke fra Soft Rebels 800 400,- 2// Jakke fra Modström 1600 640,- 3// Støvler fra Gestuz 1699 849,50,- 4// Støvler fra Rugged Gear 900 450,- 5// Støvler fra ASOS ca. 500,- 6// Støvler fra Bianco 899,- 7// Støvler fra Gestuz 1699 849,50,-

Den blå jakke (nummer 1) ser virkelig blød ud. Er lidt vild med, at den ikke er sort eller mørk i farven. Den vil uden tvivl peppe min overtøjssamling op. Farven og længden på jakken ser ud til at være lige i øjet. Afhængig af, hvor varm den er, så ligner den en helt perfekt overgangs- og efterårsjakke.

Støvler mangler jeg sådan helt reelt set ikke. Men et par lækre læder-/skindstøvler kan jeg altså altid bruge, og jeg har slidt dem op, som jeg har brugt de sidste par vintre. Selvom de absolut ikke er det fornuftige og praktiske valg, så er jeg faldet pladask for dem med kilehæl og nitter (nummer 3). De ligner intet af det, jeg har i forvejen eller nogensinde har haft. Jeg tænker, de vil se dødlækre ud til en kjole med et par tykkere strømpebukser i. Eller til et par mørke skinny jeans. De er tilpas festlige og anderledes til min smag. Desværre vil de nok hurtigt blive grimme af sne, slud og ikke mindst vejsalt, der laver de grimmeste skjolder.

De andre støvler er en smule mere klassiske, og særligt nummer 4 kan jeg se mange anvendelsesmuligheder i, da det er en helt regulær støvle uden for mange dikkedarer (eller høj hæl, som jeg ikke mestrer så godt). De resterende har alle nogle detaljer, som fanger min opmærksomhed - om det så er frynser, mix af materialer eller nitter.

Allerhelst klikkede jeg nummer 1, 2 og 3 hjem. Av, hvor er jeg fristet! Kigger I også allerede på efterårs- og vintermode? Eller har I ligesom jeg allerede nogle ting i skabet, der kan bruges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar