søndag den 3. januar 2016

Årets første madplan

Som beskrevet i indlægget med mine håb for 2016, så skal jeg have hanket op i mig selv og få planlagt vores aftensmåltider. I de perioder, hvor vi holder os til madplanen, og hvor jeg nøjes med at handle en eller to gange om ugen, er det lig med meget mere overskud, tid og sundhed.

Vores madplan i den kommende uge er ikke overdrevet sund, men vi skal jo også lige vendes af med julemaden og alle de søde sager, ik'? Jeg er i hvert fald ikke hysterisk omkring, hvor lidt fedt, der må være i maden, eller hvor mange gram grønt, vi får på bordet. Som altid holder jeg weekend åben, så der er plads til at rykke lidt rundt på maden og være spontan i løbet af ugen.

Mandag: Grovtærte med peberfrugt, porrer, broccoli og spinat
Tirsdag: Kylling i kokosmælk og karry som her. Vi får brune ris og/eller quinoa til
Onsdag: Kyllingefrikadeller (tilsat squash, hvidløg og gulerødder) med frisk pasta og bønnefritter til
Torsdag: Tomatsuppe som her. Vi får brioche-boller til
Fredag: Culottesteg med flødekartofler og frisk grønkålssalat til

Skal I have noget spændende at spise i årets første uge? Og skal I også have lidt mere fokus på kosten i det nye år?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar