tirsdag den 19. april 2016

Tøm telefonen

Der har efterhånden hobet sig en betragtelig mængde billeder op på min telefon. I skrivende stund 1469. De fleste er bare lynhurtige knips af små hverdagsting. Jeg elsker at have et fotoalbum på min telefon, som minder mig om alle de små oplevelser og rare minder. For ikke så længe siden fik jeg fremkaldt næsten 100 fysiske billeder (både nogle fra telefonen og fra vores gode kamera), som nu står i et vaskeægte, old-school fotoalbum i vores reol. Det er lidt specielt at have dem i fysisk form, for jeg glemmer nemt de digitale versioner, der jo bare ligger i en app på mobilen. Jeg har skrabet lidt sammen fra telefonens album fra de sidste par uger, som jeg tænkte at dele samlet i dette indlæg.

Billederne kan ikke helt bære et indlæg hver for sig - så meget har jeg heller ikke at berette om et poolbord eller en løbetur, haha. En del af billederne er fra vores smuttur til Jylland, hvor vi først overnattede på kro og dagen efter nød nogle timer i Århus.


Ethvert kroophold i Østjylland involverer et slag pool eller fem, ik'? Vi overnattede på Nilles Kro, da det nogenlunde passede med prisen på vores gavekort og lå i nærheden af Århus. Det var et hyggeligt, lille sted som emmede af ægte krostemning. Der var en opholdsstue, hvor man kunne spille pool, så manden og jeg udnyttede muligheden for lidt værtshusstemning.

Jeg følger stadig et løbeprogram. Faktisk skal jeg helt op på 13 kilometers løb i dag! Det må vi se om får nogen gang på jord, haha. Selvom det kun er tre gange om ugen, jeg hopper i løbeskoene, så synes jeg, det kan være svært at få flettet ind. Især når turene er længere end en halv times tid. Så bliver det pludseligt lidt af et projekt at komme af sted. Lige for tiden er løb derfor den eneste form for motion, som jeg får prioriteret. Jeg savner faktisk Pilates, BodyAttack og Bodypump en smule.

I Århus spiste vi champagnebrunch på Hotel Royal. Ingen af os havde dog lyst til bobler, så vi droppede champagnen. Det er ikke sidste gang, vi har sat vores ben det sted og vores tænder i den brunchbuffet. Der var alt, hvad mit ellers krævende brunchhjerte begærer. Og kvaliteten var langt bedre, end jeg havde forestillet mig. Hotellet i sig selv er smukt og spændende (blandt andet med Nordeuropas ældste elevator, marmor overalt og guldfarvede håndtørrer på badeværelset), og det lille glasrum brunchen serveres i er virkelig også stemningsfuldt.

Alt for mætte drog vi mod ARoS, som ingen af os tidligere har haft fornøjelsen af at besøge. På trods af jeg har boet i byen i et halvt år. Vi var naturligvis oppe i regnbuen, og selvom vejret var gråt og trist, så var det en stor oplevelse. Udsigten ud over byen skuffer aldrig.

Jeg forelskede mig i dette smukke maleri. Egentlig er det jo ret simpelt og uden de store detaljer. Men farverne fangede mig lige med det samme. Og på trods af de manglende detaljer, så er man ikke i tvivl om, at det forestiller en lille sti og noget natur. Jeg ville elskede at have et billede ala dette hængende i en kommende stue.

Aftensmaden kan godt være lidt en tricky krabat. Det kan være nærmest umuligt at finde på, hvad man skal lave. Heldigvis er jeg inde i en god rytme med ugentlige madplaner, så jeg kun én gang om ugen skal være kreativ på madfronten (til gengæld skal jeg så komme på 4-5 retter på samme tid). Jeg elsker at søge inspiration på madblogs, og for nyligt lavede jeg en lækker opskrift fra Valdemarsro. Det er frisk pasta med citron, friske ærter og creme fraiche. Jeg blev inspireret af denne opskrift. Enkel, sommerlig og virkelig velsmagende! Vi fik laks til, som jeg også havde givet lidt citron.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar