torsdag den 30. august 2012

Madplan

Efter en uge på festival med rigelige mængder af alkohol og god mad samt en uge med feriehygge i Barcelona er det vist på tide at hanke op i de sunde madvaner.

Jeg har derfor forsøgt at lave en madplan, hvor der ikke sniger sig alt for mange usunde indslag med. Nu hvor vi har fået bil, har jeg jo mulighed for at købe stort ind en eller to gange om ugen, og det vil jeg helt sikkert benytte mig af.

Madplanen ser således ud:

Torsdag: Fyldte peberfrugter (med bl.a. hakket kyllingekød, løg, squash, flåede tomater og lidt chilisauce)
Fredag: Kæresten spiser ude med sin klasse og jeg er til fødselsdagsfest
Lørdag: Kyllingesalat (med bl.a. avokado, asparges og peberfrugt)
Søndag: Quinoa-salat (med bl.a. asparges, spinatblade, solsikkekerner, persille og citronsaft)
Mandag: Kyllingefrikadeller med bønnesalat (da kæresten ikke er vild med rødløg eller feta bliver salaten i stedet med cherrytomater, persille, mandler og citron-olie-dressing)
Tirsdag: Grøntsagssuppe (med kartofler, gulerødder, hvidløg, chili, flåede tomater, vand og lidt chilisauce)
Onsdag: Ovnbagte kyllingebryster med råkostsalat (jeg kommer gulerødder, solsikkekerner, mandler, æble og citronsaft i salaten)
Torsdag: Grov bulgursalat (med bl.a. tørrede abrikoser, agurk, avokado og peberfrugt)

Jeg har regnet sammen, hvad det nogenlunde kommer til at koste for ovenstående måltider (fredag er ikke regnet med, da ingen af os spiser hjemme). Hvis nogen af jer læsere er interesserede, vil jeg gerne lægge indkøbslisten, opskrifter og mine prisoverslag ind her på bloggen.

Det eneste fra indkøbslisten som vi har i forvejen er æg, hvidløg, chilisauce, tomater og havregryn. Samlet set for ugen skal vi handle ind for ca. 370 kroner :-) Derudover skal vi handle lidt yoghurt, müsli, frisk frugt, rugbrød, pålæg og mælk ind til morgenmad og frokost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar