onsdag den 6. februar 2013

Studiestart!

Så kører studiet der ud ad endnu en gang. Jeg havde første dag efter min lille ferie i tirsdags, hvor den stod på undervisning fra klokken 8 til 16. Puuuha, hvor havde jeg dog svært ved at komme op om morgenen og i gang - jeg havde vist glemt at smøre morgenmaskinen i miniferien. Den virkede i hvert fald pænt rusten tirsdag morgen klokken alt for tidligt ;-)

Bloggen har måtte lide lidt under, at jeg har haft nok at se til siden i tirsdags. Men jeg ville lige tjekke ind og give opskriften videre på aftenens menu. Kæresten kommer først hjem om en halv times tid, så jeg har spist for længst. Menuen stod på spicy tunawraps med en avokadocreme, og jeg synes virkelig, det smagte lækkert. Opskriften er fra app'en Mobile Fitness, men jeg har ændret på den, så I får min udgave.

Til én person (ifølge opskriften er nedenstående til to personer. Men så bliver man altså ikke mæt!)
2 Rugtortillas (fra Levevis købt i Netto)
1 moden avokado
1 dåse tun (drænet, vandet skal ikke bruges)
1/4 løg eller rødløg
1/4 agurk
1/2 peberfrugt
1/4 økologisk citron (både saft og skal)
1 spsk. chilisauce
Frisk persille
1 håndfuld bønnespirer

Løg og peberfrugt skæres ud. Avokadoen moses sammen med citronsaft og citronskal. Tunen vendes sammen med avokado, løg og peberfrugt (jeg havde dog løget ved siden af, da kæresten ikke er så vild med det). Persillen hakkes fint og vendes i "tunsalaten". Agurk skæres ud. Chilisauce vendes sammen med tunen. Rugtortillas varmes i mikroovnen og fyldes derefter med tunblandingen, agurk og bønnespirer. Velbekomme!

Desuden har jeg klikket et leopardtørklæde hjem fra Ebay for få minutter siden, som jeg nok skal vise frem, når det ankommer. Det er ikke det fra min collage, da jeg ikke længere kunne finde det derinde!? I stedet er det i brunlige/ægte leopardfarver og dejligt stort (180*70 cm). Det kostede lidt over 30 kroner, så nu må vi se, om det lever op til prisen. 

3 kommentarer:

  1. Lyder virkelig lækkert! Det må prøves. Hvordan var de der rugtortillas? Jeg har kigget på dem før, men syntes, at de så for grove ud, så jeg har indtil videre kun puttet fuldkornsvarianten i kurven...

    SvarSlet
  2. Nej, hvor lyder det lækkert.. Den skal vidst tilføjes opskriftsamlingen og afprøves. :-)

    SvarSlet
  3. Altså de er jo ret grove, men jeg synes ikke de er tørre eller kedelige af den grund. De smagte rigtig godt, synes jeg. Så dem vil jeg købe fremover, når jeg handler i Netto. De smager en smule mere groft, men har samme "konsistens" som almindelige og fuldkornstortillas.

    Jeg syntes virkelig, det var en lækker måde at få wraps på. Kæresten syntes også det var helt fint, men der var ikke nok chilisauce i til, at han vil kalde det "spicy". Desuden er der tilsat paprika i den oprindelige opskrift, og det kan jo nok også krydrer det hele lidt op ;-)

    SvarSlet