lørdag den 2. marts 2013

Min fødselsdag

Jeg fyldte jo 25 i torsdags, og det blev naturligvis fejret med hygge hele dagen lang. Endnu en gang har jeg ikke den helt store billeddokumentation fra dagen, da jeg glemte alt om at fotografere, mens vi var ude at spise om aftenen.

Men jeg havde en helt igennem skøn dag som bød på følgende:
- Lækkert morgenbord anretter af kæresten (naturligvis inkl. brunsviger med lys i, rundstykker og kaffe)
- Aflyst undervisning, dog var jeg allerede på universitet, da jeg opdagede det. Så jeg satte mig ned på læsesalen og kiggede ud på forårssolen
- Frokost i kantinen med en sød studieveninde, som kom og underholdt mig
- Møde med en studiekammerat og nogen, vi skal samarbejde med om vores eksamensopgave
- Den lækreste menu på restaurant med kæresten, mine forældre og min bror
- Kaffe og mors hjemmebag hjemme i lejligheden

Af kæresten fik jeg en udvidet tur til København. Jeg fik jo et gavekort til en weekend i hovedstaden med ham i julegave, og vi har ikke fået gjort noget ved det endnu (da vi gerne vil i Tivoli, og det åbner først til april). Vi vil ikke spare på en masse derovre, og turen bliver derfor lidt dyrere end forventet, så det bliver også en del af min fødselsdagsgave. Der udover har han LÆNGE måtte lægge ører til min klagesang over kun at eje min all-time-favorit julekalender på VHS. Der er naturligvis tale om drillenissen Pyrus, som jeg så hvert eneste år på VHS i mine barndomsår. Gerne i sommerferien i silkepyjamas liggende i den ene af mine forældres sofa sammen med en veninde i samme dresscode placeret i den anden sofa. Jeg elsker de tre første julekalendere med Pyrus (Alletiders Jul, Alletiders Nisse og Alletiders Julemand), hvorimod Alletiders Eventyr skuffede mig mega meget. Og sørme om ham den søde ikke har lyttet godt og grundigt efter, for som en lille sød gave, havde han bestilt de tre gode Pyrus-julekalendere til mig på DVD. Desværre havde han ikke tænkt over, at han nok bliver tvunget til at se dem sammen med mig ;-)

Om eftermiddagen kom han desuden hjem med den flotteste store buket blomster og en lækker instantkaffe med chokolade- og karamelsmag, uhm! Så han ramte i høj grad ret i mit jule- og kaffehjerte med gaverne.

Jeg havde bestilt bord på No. 61 inde i byen, da anmeldelserne af stedet er rigtig gode. Og det levede i den grad op til mine forventninger. De skifter menu hver måned, og der kommer en ny her i starten af marts, men jeg fik en treretters med fransk løgsuppe, ristet torsk med b.la. jordskokpuré til og crème brulée. Det hele smagte rigtig godt, indretningen er hyggelig og betjeningen var fin. Så det er slet ikke sidste gang, jeg har spist der. Vi sluttede derefter af med kaffe og kage (og ikke mindst oppakning af gaver) i lejligheden bagefter. Jeg fik simpelthen så mange og fine gaver af mine forældre og bror, så dem vil jeg vise jer i et indlæg sammen med alle de gaver, som jeg har fået i dag. Flere af dem har jeg allerede tager i brug, og jeg kan godt røbe, at mit tøjskab er blevet udvidet efter gavehøsten fra mine forældre og bror. Kæresten og jeg havde ti gæster til brunch i formiddags, så jeg har været tidligt oppe og er lidt småtræt nu. Billeder af alle mine gaver kommer snarest, jeg er simpelthen så overvældet over alle de fine ting, som det har indbragt mig at have levet et kvart århundred.

Fødselsdagsstemning i stuen


















Solskinsudsigt fra læsesalen























Lidt glimmer skal der til, når man fylder år :-)


















Og fine blå stjerner i ørerne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar