mandag den 4. marts 2013

Ugens madplan

Så er vi på den igen ;-) Jeg har bakset en madplan sammen i formiddags, og så indtog jeg Rema1000 i eftermiddags, hvor jeg handlede til de kommende fem dage. Weekenden planlægger vi ikke mad til, da vi aldrig helt ved, hvor vi spiser henne. Men vores plan frem til fredag ser sådan her ud:

Mandag: Grovsandwiches med laks eller kylling og bacon, forskelligt grønt/salat og hjemmerørt dressing. Kærestens kammerat spiser med.
Tirsdag Kylling m. wokgrøntsager og kokosmælk
Onsdag: Speltotto med kylling til
Torsdag: Pasta med kødsovs og gulerodsstave til
Fredag: Hjemmebagte madpandekager med kødsovs i og en salat til

Planen var faktisk bagels i dag. Men da jeg havde været i tre forskellige butikker, gav jeg op. De eneste bagels, der var til at opdrive, var nogle bittesmå og helt hvedehvide fra frost (som ligger sammen med morgenbrødet). De så ret kedelige ud, og så var de som sagt meget små. Så jeg sadlede om og købte nogle grove sandwichstykker i stedet, som vi så propper det samme fyld i, som hvis det havde været bagels.

Jeg handlede for ca. 450 kroner i denne uge, og der er som altid lidt ekstra ud over aftensmaden med i det budget (müsli, frugt, mælk, osv.). Og så kunne jeg simpelthen ikke modstå en lille fine bakke jordbær til ti kroner, som skal nydes senere - godt nok er der kun 2-3 jordbær til os hver, men det er smagen af sol og sommer, og jeg glæder mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar