søndag den 23. juni 2013

Motivation!

Jeg har investeret i nyt træningstøj. Og indrømmet, så er det en smule irriterende at smide flere hundrede kroner efter noget kluns, som skal gennemsvedes og kun luftes på løbeturen eller i fitnesscentret. Men omvendt har jeg fundet ud af, hvor motiverende det er for mig at have noget lækkert fitnesstøj. Det giver mig ligefrem lyst til at tage af sted, og der skal immervæk lidt til ;-)


Nyt træningstøj er klart på min top tre over motivationsfaktorer, der kan hjælpe bare en smule på, at jeg letter bagdelen fra chaiselongen og knokler på løbeturen eller i fitnesscenteret.

1. Som sagt, nyt og fint træningstøj. Det er sgu lækkert at tage noget på, som ikke sidder alt for løst, fordi det er blevet for stort eller noget fyldt med huller, fordi det er blevet for gammelt og brugt.
2. At se tallet på vægten snige sig i den nedadgående retning, og at kunne se bare nogle små resultater på ens ømme korpus (seriøst, jeg har ondt 2-4 dage efter en omgang Bodypump - hvor svag er man så, haha)
3. Tøj fra fordumstid passer pludseligt igen. Jeg kan efterhånden klemme mig i tøj, som jeg ikke har været i nærheden af de sidste par år. Til gengæld sidder meget af mit yndlingstøj, blandt andet alle mine sommersshorts, nu så løst, at jeg ikke behøver at lyne dem op for at få dem af. Lidt træls at skulle købe en helt ny garderobe (eller i hvert fald træls ikke at have en utømmelig bankkonto til formålet!)

Jeg ville egentlig bare vise jer min nye træningstop fra H&M til 80 kroner og mine nye træningsbukser fra samme biks til 200 kroner. De var en smule pricy, men til gengæld er de i mørkegrå med pink detaljer, hvilket matcher mit løbe-fitness-sæt fra Adidas, og så har de en lomme på rumpetten, hvor der kan være en nøgle og min iPhone, når jeg begiver mig ud på en løbetur. Det med lommen var et krav til mine kommende benklæder, og når de så hang der i de helt rigtige farver (og der kun var ét par i denne farve, og de var i min størrelse...) så gav det ligesom sig selv.

Dog skal den stå på venindehygge og Skt. Hans, så jeg får nok ikke brugt tøjet i dag. Men det kommer på næste gang, jeg tager mig sammen ;-)

2 kommentarer:

  1. Hvor er du sej! Og lækkert tøj, har selv toppen og er glad for den :)

    SvarSlet
  2. Godt at høre, at toppen er god. Den virker ret lækker - også bare som afslapningstop herhjemme :-)

    Og tak for de søde ord. Det er dog ikke hver dag, jeg er sej nok til at tænke over kost og motion. Men jeg er klart blevet bedre end for et år siden!

    SvarSlet