mandag den 29. juli 2013

Telefonminder - Uge 30

Uh, hvor havde jeg bare en gennemført herlig uge. Vejret er jo helt igennem fantastisk, og jeg har (hvilket efterhånden vist er en tradition i disse indlæg?!) indtaget alskens godter - og der var både godt for smagsløgene, ørerne, og måske endda for øjnene, i denne uge. Lad bare det fine vejr fortsætte rigtig mange dage endnu, for det er altså lidt som om, at alting er lidt lettere og lidt sjovere i solskin. På nær løbeturene.


  • Neglelaksleg...: Fin, fin, fin kobberneglelak i samspil med den matte overlakstingest fra e.l.f. Skal i øvrigt nok anmelde nogle af tingene på et tidspunkt, for den matte lak er ikke en udpræget succes.
  • ... Med fint resultat: Dog var jeg tilfreds med den færdige omgang lak i dette tilfælde. Synes både kobberlakken er smadderlækker med og uden den matte effekt.
  • Køkkenbabyer i aktion: Royalt besøg i haven! Så fik vi indviet vores allerfineste porcelæn, dronningerne i vores køkken, og det blev i selskab med lækker grillet bøf, god sommersalt og ikke mindst et helt hvidløgsflute (jep, der var et helt til hver. Nope, jeg kværnede ikke et helt). Vi er så glade (og en smule ømme over..) for de tallerkener, at vi vaskede dem op i hånden. Der står, at de godt kan tåle opvaskemaskine, der er to års brudgaranti, og vi har et princip om ikke at vaske op i hånden, hvis det kan undgås. Men vi kunne ikke få os selv til at smide disse basser ind i den farlige maskine. Mon ikke vi med tiden bliver lidt mindre ømme og lader dovenskaben sejre?! I think so.
  • Vores hyggelige have: Det her var udsigten, mens maden fra forrige billede blev indtaget. Og dette billede er taget, mens der stadig var en hæk og en lille smule privatliv i haven. En dag i weekenden havde jeg placeret mig, naturligvis kun iført bikini grundet den syge hedebølge, på et tæppe på græsset. Hvordan jeg har undgået at se det, aner jeg ikke, men pludseligt opdager jeg, at hækken er helt væk. Der er pivåbent indtil nabogården, og der står to mennesker og er i gang med at nedlægge alt havemæssigt derinde. Spørg lige, om jeg hurtigt smuttede indenfor og kun gik ud iført anstændig kjole resten af dagen!?
  • Blåbær+banan+yoghurt+kaffe: Sådan starter en god dag altså for mig. Kaffen er dog ikke med på billedet, men tro mig, den var til stede. Jeg har en svaghed for friske bær, og jeg kan ligefrem glæde mig til morgenmaden, når jeg går i seng, hvis jeg ved, at jeg har små søde og syrlige elsklinger at strø på min yoghurt. Livets små glæder, haha.
  • RW!: Selvom koncerten har fået et indlæg for sig selv, så er den bestemt et af de bedste minder fra den forgangne uge. To herlige damer og en Robbie Williams i hopla - ultimativ yndlingsaften. Og helt ærligt! Der sad en gut foran os, som åbenbart skulle have hver en detalje med sig hjem fra koncerten. Han havde taget en kikkert med, selvom vi havde udmærkede pladser. Ikke nok med det, så forsøgte han at tage billeder til Instagram gennem kikkerten (så det lignede han sad helt nede ved scenen, eller hvad? I don't get it). Det lykkedes by the way ikke at få kikkert og mobilkamera til at spille sammen, men han gjorde i alle tilfælde et yderst ihærdigt forsøg
  • Total bonderøvsagtigt: Jeg passer min venindes have, mens hun er på ferie. Og jeg var på rov i salatbedet, som kom vores pitabrød til gode. Det var virkelig lækkert med noget friskplukket salat, og så følte jeg mig lidt Frank-Bonderøvsagtig.
  • Hep, hep, heeep: Suk. Som bekendt hjalp min intense hepning ikke en dyt. Dumme straffesparksskytter!
  • Vino, cola & skøn veninde: Planen var tøsesnak i baggården over en flaske rødvin. Samt at spare lidt penge ved selv at lave mad. Det begynder at dryppe med regn, og vi indser, at klokken er næsten 20.30. Lysten til at handle ind og bakse en menu sammen var ikkeeksisterende, så vi cyklede i stedet ind til centrum og nød god mad, god vin og gode grin i tørvejr på en restaurant. Rødvinen havde vi nået at gøre halvt kål på inden, så helt spildt var den ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar