søndag den 17. november 2013

Den kommende uges mad

Så er noget af ugens aftensmad planlagt. Jeg har kun planlagt til og med torsdag, da jeg er til julefrokost fredag og får venindebesøg lørdag.

Det blev en billig omgang i denne uge. Alle tingene er handlet ind i Rema1000, hvor osso bucoen desværre, var udsolgt. Der var simpelthen kommet en kunde og havde købt hele kassen, så jeg vender snuden tilbage i butikken i morgen, hvor der skulle være en ny omgang i køledisken :-) I denne uge skal vi have:

Søndag: Vi er til fødselsdag indtil aftensmadstid og snupper noget rugbrød, hvis vi bliver sulten
Mandag: Hjemmelavede kyllingenuggest med "rodfrugt-fritter" med inspiration herfra
Tirsdag: Julemedister med kartofler og bagte rodfrugter
Onsdag: Osso buco med kartoffelmos med inspiration herfra
Torsdag: Creme karrysuppe og hjemmebagte grovboller med inspiration herfra. Jeg har dog ikke købt kylling eller rejer, som man ellers kan komme i
Fredag: Jeg er til julefrokost
Lørdag: Jeg får venindebesøg og smutter muligvis i sommerhus

Til ovenstående retter, har jeg handlet ind for 153 kroner i dag og osso bucoen koster 30 kroner. Så det bliver 183 kroner for denne uges madplan, hvilket absolut er i den billige ende. Måske skal der handles lidt ekstra pålæg, rugbrød, mælk, morgenmad eller lignende ind i løbet af ugen. Rugbrød og lidt pålæg til i aften har vi på lager, så det behøvede jeg ikke at handle ind til. Men selvom vi nok ender med nogle ekstrakøb, er det stadig en billig maduge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar