onsdag den 25. december 2013

Tætpakket program

Jeg kender ikke ret mange, der er så inkarneret julegris og hyggefis som undertegnede. I hvert fald har jeg en meget lang liste over ting, der helst skal nå at finde sted i løbe af december (jeg nævner i flæng: julebag, julefilm på TV, julekalenderkigning hver aften, julepynt i lejligheden, indkøb af julegaver, indpakning af julegave, lytte til en million julesange, åbne pakkekalendere fra gode veninder, skrabejulekalender, chokoladejulekalender, julefrokost, juletræspyntning, årets juleteaterstykke, osv.). Alt sammen er ting, der finder sted i løbet af måneden, men selve d. 24. december har jeg også nok at se til. I år måtte jeg simpelthen lave en lille liste, så jeg var sikker på at nå alting og ikke missede en af de mange traditioner. Faktisk begyndte min liste allerede d. 23. om aftenen, da jeg ramte Odense klokken 19 efter arbejde, hvor vi skulle pynte juletræ hos svigerfamilien, da vi holdt jul med min familie i år.

Dagens to-do-liste d. 24. december:
Klokken 09.00: Pakke kærestens gaver ind (han var ikke hjemme der, så jeg havde en mulighed. Naturligvis var vores printer tør for blæk, så jeg panikringede til min bror, hvor jeg kunne printe)
Klokken 10.30: Fitness med efterfølgende dampbad og sauna. Se juleprogram på DR, mens jeg træner.
Klokken 12.30: Gøre mig klar til juleaften (her opstod en lille tøjkrise, for lidt tid til tørring af neglelak, tvivl om skovalg osv.)
Klokken 14.00: Mødes med Tine hos hendes forældre. Her får vi kaffe, slik og lidt småkager hvert år, hvor vi Tine og jeg også udveksler julegaver.
Klokken 15.00: Til gudstjeneste i barndomskirken med Tine (hvilket inkluderede tårefremkaldende hosteanfald under både salmer og prædiken)
Klokken 16.20: Bytte gaver hos svigerfamilien, se lidt af Disneys juleshow og ønske glædelig jul
Klokken 17.00: Pakke bilen og drøne mod Sydfyn til juleaften

Hold nu op, hvor nåede jeg meget i løbet af i går. Og sådan er det hvert eneste år, fordi jeg efterhånden har gjort tingene til tradition. Så jeg SKAL i fitness, se juleprogram på DR, ud til Tines forældre, i kirke, se lidt af Disneys juleshow og ønske glædelig jul til den familie, vi ikke fejrer jul med. Hvis jeg kunne, så klemte jeg et karbad af et par timers varighed ind i programmet ;-)

De to sidste pakkekalendergaver blev åbnet som det første. Og jeg savner allerede at starte dagen på den måde ;-)

En times træning blev det også til med efterfølgende selvforkælelse i form af sauna og dampbad

Jeg elsker det program, hvor der tælles ned til juleaften på DR. I år var ingen undtagelse.

Jeg hoppede i sort draperet kjole og høje røde sko. Dog nåede jeg heldigvis at ordne neglelakken, haha.

Den ret så moderne, og knap så traditionelle, kirke.

Jeg havde i øvrigt en helt fantastisk juleaften med overvældende gaver. Dem får I at se en anden god gang. Havde I en god juleaften? Bortset fra, at min endte med eskalering af hoste og sygdom, så havde jeg intet at brokke mig over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar