søndag den 12. januar 2014

Mad i system

Det er d. 12. januar, og jeg er endnu ikke kommet ordentligt i gang med at ryste de resterende kilo af mig. Og det irriterer mig! Jeg har været oppe på at have tabt over otte kilo, og har så taget en smule på igen siden i sommers, hvor jeg begyndte at falde lidt af på den. Det er ærlig talt for dumt, når jeg er så tæt på mit mål, som jeg er - jeg mangler kun de sidste fire-fem kilo.

Lige for tiden er det virkelig svært for mig at lægge madplaner, handle stort ind og få sat min mad så meget i system, som jeg ellers var blevet vant til. De sidste par dage har kæresten f.eks. været på besøg, og så har vi nydt at være ude i byen og at spise ude flere gange om dagen. Det skal der også være plads til :-) Men holdt sammen med, at jeg har enormt svingende arbejdstider, så har jeg haft svært ved at få et overblik og tage mig sammen. Særligt at det svært at vide, hvad der er i maden, når jeg spiser ude på arbejdet. Typisk er der varm mad og noget salat, og jeg skal bare være bedre til at få det grønne til at fylde lidt ekstra på tallerkenen.

Nå, men jeg har forsøgt at systematisere de kommende dage. På lørdag spiser jeg morgenmad hjemme (hvad end der nu er tilbage i køleskabet), spiser frokost på arbejdet og drager så mod Odense, når jeg har fri klokken 18. Så den dag er lidt usikker, og derfor indgår den ikke i nedenstående planer. Nu håber jeg, at jeg kan overholde det, som jeg har skrevet på. Desuden drikker jeg the om morgenen, da jeg døjer med en skidetræls forkølelse og får drukket masser af kaffe i løbet af arbejdsdagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar