tirsdag den 21. januar 2014

Midt i Lykkeland

Sådan har jeg det her til aften. Jeg har haft en lidt hård, men virkelig rar, tirsdag. Først og fremmest arbejdede jeg til midnat i går, var først hjemme tyve minutter i et og sov klokken halv to. Min alarm sendte øreskærende toner ud i rummet allerede klokken kvart over seks i morges. Gaaab.

Jeg trodsede mørke, kulde og småslud for at nå bussen. Normalt ville jeg have cyklet på arbejde, når jeg var færdig på job klokken 16. Men ikke i dag. For i dag havde jeg lagt hemmelige planer. Jeg skulle slet ikke tilbage til min midlertidige lejlighed, når den sidste arbejdstime var gået. For nogle dage siden besluttede jeg, at kæresten skulle overraskes.

Arbejdsdagen gik med en del kopper kaffe, lækker chili con carne og salatbar i kantinen, gode grin med kollegerne, nogle gav og ikke mindst en positiv statussamtale med min chef. Hun er meget tilfreds med min indsats og glad for at have mig med på holdet, og jeg fik fortalt, hvad jeg opfatter som godt og mindre godt på jobbet. Og vi var helt enige om udviklingen i jobbet. Det giver altså en god ro i maven, når man går ud af et mødelokale med en stor bunke ros i rygsækken.

Planen var, at jeg først skulle se kæresten igen d. 30. januar, da jeg bliver på Sjælland i den kommende weekend. I al stilhed havde jeg dog byttet rundt på vagten i dag og min vagt på torsdag, da jeg har en fridag i morgen. Så jeg småløb til S-toget, nåede det i allersidste sekund, sprang på et tog mod Fyn og travede hastigt af sted for at nå en bus på banegården. Det sidste stykke transport hjem til vores fælles lejlighed var på gåben, men jeg satte tempo på. Med snefnug fygende omkring tophuen og en god blæst lige i fjæset satte jeg slutspurten ind - for jeg skulle nå lejligheden, inden min kæreste smuttede til træning. Spørg lige, om han blev overrasket, da jeg bankede på døren? Det var al besværet, svedperlerne og løberiet værd. Han havde slet ikke gennemskuet mine hemmelige planer, og han blev virkelig glad.


Nu sidder jeg så her. Her hvor jeg har det allerbedst. På sofaen, med kæmpe dobbeltdynen omkring mig, et tændt fjernsyn med Polen - Sverige i kmap og min Macbook på skødet. Kæresten træder ind af døren inden længe. Jeg klager ikke! Og faktisk kan I slet ikke se den lille hyggeskål med kakifrugt, æble, kage og kiks, som jeg har stående på sofabordet. Jeg befinder mig i sandhed lige midt i Lykkeland.

Og jeg har tænkt mig at suge aftenen helt ind. Slappe af, koble fra og nyde nuet. Med et kæmpe smil på læben over en god arbejdsindsats det sidste stykke tid, min fridag i morgen, kærestens glæde over mit overraskelsesbesøg og min situation lige nu. Selvom det er nærmest ubeskriveligt underligt og tomt at bo for sig selv og leve alene i hverdagen, med svingende arbejdstider og et ret krævende job, så ville jeg ikke bytte mit liv lige nu for noget i verden. Det skulle da lige være for et lignende job i samme by som min kæreste og familie bor i. Men det er en mindre detalje - og så er Danmark heller ikke større vel ;-) Faktisk tog det kun lidt over to timer at komme hjem, og de to timer er givet godt ud for næsten 48 timer i den lejlighed, hvor jeg føler mig mest hjemme.

Hav en skøn aften. Det ved jeg, at jeg får! Og en lige så skøn dag i morgen, hvor jeg skal forbi mit gamle arbejde, kigge i butikker i byen, drikke kaffe med en god veninde og have kvalitetskærestetid. Det tegner til en meget mere end god fridag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar