tirsdag den 11. februar 2014

Januarshopping

Hermed en bette opdatering på mit shopperi i januar måned. Det er blevet til en del mere end november og december, så meget tør jeg godt afsløre allerede nu. Men der har også været nogle gode tilbud og ikke mindst nogle rigtig gode basicting i blandt mine køb.

Januar 2013 - 4 køb, 0 fejlkøb,  0 basiskøb, 3 erstatningskøb/gavebytte = 5 (af de 30 items)
Forbrug: 1148 (inklusiv erstatningskøb og lidt ekstra lagt oven i et gavebytte) og 0 kroner i porto

Stjerneøreringe i oxideret sølv fra Moss Copenhagen, 130 kroner
Vinterjakke fra mbym, 1300, 650 kroner
Gråt uldhalstørklæde fra Pieces, 180 kroner
Jumpsuit fra Pieces, 349,95, 75 kroner
Byttet gave til: Læbestift fra Rimmel (Kate Moss linjen) og eyeliner fra Maybeline (erstatningskøb), 50 kroner lagt oveni gavens værdi
Rimmel pudder, 50 kroner (erstatningskøb)
Niveau roll on deodorant, 30, 13 kroner (erstatningskøb)

De to ting, som jeg byttede en gave til, har jeg ikke talt som reelle køb. Dog tæller læbestiften stadig som en stregning på min shoppingliste (og derfor er det 5 i stedet for 4 af de 30 items, der er streget på listen), hvilket eyelineren ikke gør, da den var et erstatningskøb for en opbrugt fra e.l.f. Godt nok lagde jeg selv halvtreds kroner oveni hatten, men det dækker for den ene vare, og den anden var som sagt et erstatningskøb.

Jeg er SÅ glad for mine køb i denne måned. Øreringene har jeg ikke haft taget ud, siden jeg købte dem. Vinterjakken erstattede med det samme min slidte navyblå af slagsen. Uldhalstørklædet nærmer sig mit yndlingskøb, og det bor om min hals fra morgen til aften - udendørs og indendørs. Jumpsuitet har jeg både brugt til en småtømmermændsramt dag og en almindelig arbejdsdag, så det er virkelig anvendeligt. Make-uppen og deodoranten er røget lige ind i mine dagligdagsrutiner.

Eneste lille ulempe er, at jeg gerne ville have haft eyelineren i en lidt anden konsistens. Jeg troede, den var mere "tush-agtig", end den har vist sig at være. Men derfor bruger jeg den alligevel flere gange om ugen, og øver mig ihærdigt i at få den lagt nogenlunde pænt.

Særligt tilfreds er jeg med de store besparelser på vinterjakken og jumpsuitet. Der synes jeg selv, at jeg har fået nogle rigtig fine og langtidsholdbare items til en lille sum penge. Har I gjort jer nogle gode køb i den forgangne måned?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar