torsdag den 6. februar 2014

Lidt garderobedrømmeri

Behøver jeg overhovedet introducere en collage som nedenstående? Nej vel. Nå, men helt kort, så har jeg endnu en gang drømt og klikket rundt i webshopland, og denne gang er det hos H&M.

Egentligt synes jeg det er lidt sjovt, at jeg slet ikke selv har gennemskuet min egen smag/hvilke tendenser, jeg tiltrækkes af - men pludseligt, når det er sat sammen som her, så kan jeg jo sagtens se, hvad jeg sidder og falder for. I denne omgang er det primært sort, grå, brun, rosa og hvid, som fandt vejen til min virtuelle indkøbskurv. Og alt sammen i den ret tidsløse og klassiske ende af spektret - hvis man lige ser bort fra bukserne med print, haha. Jeg ville elske, at jeg kunne worke sådan nogle, hvilket jeg dog tvivler på, jeg kan.

Et andet fællestræk er, at jeg også tiltrækkes en brøkdel mere af det tøj, som er i lækre materialer. Og så stadig kan købes til en god pris. På collagen er der både kashmir, uld, angora, satin og silke. Er I også fristet?


  • Jakke i sart pudderrosa med pufærmer, lynlås og sidelommer. Den er feminin, klassisk og stadig lidt "sjov" på samme tid, synes jeg.
  • Blazere bruger jeg ofte som cardigans eller over en kjole til fester. Den her er lidt længere bag på og i en farve, som jeg endnu ikke har i klædeskabet i blazerafdelingen.
  • Den quiltede jakke er lidt sej. Tænker den kan gøre et lidt fint outfit mere afslappet, og så ser den ualmindeligt behagelig ud!
  • Bukserne er med cool print, og den quiltede jakke fås i samme print. Et ret heftigt, modigt og cool antræk. Der er sidelommer, elastik i taljen, og så er de i en løsere pasform.
  • Satinbluse med chiffondetalje. Et af mine kommende køb bliver uden tvivl en lækker skjorte/bluse, som kan gøres fin og festlig med en nederdel eller et par jeans og stiletter, og som kan bruges på arbejde med jeans og rå læderstøvler eller sneaks. Denne er et ret godt bud i sin flotte grå nuance.
  • Jeg er blevet bedre til at bruge kjoler. Førhen kastede jeg sjældent sådan en over hovedet, men faktisk er de ofte både behagelige og flatterende. Denne fås i tre farver, og jeg kunne klikke dem alle hjem! Billedet her er utydeligt, men den er enkel med få detaljer og en smule længere bagpå end foran. Tænker den både ville være rar nu med en cardigan til, og når det bliver varmt nok til bare ben (hvis den ikke er aaalt for kort...).
  • Den her nederdel er SÅ flot. Der er trykte cirkler på, som nok ikke fremgår af denne collage. Den er med syede læg og en skjult lynlås. Ved ikke, om den er for "damet" til min smag, men et eller andet ved den faldt jeg altså for. Måske er den bare uden for min comfort-zone.
  • Superanvendelig cardigan. Ser den ikke bare rar og blød ud? Kan se mig selv krybe i den maaange gange, lige fra tidlige kolde weekendmorgener til smålune lyse sommernætter.
  • Billedet af den her skjorte er heller ikke god kvalitet, men den er virkelig flot. Den er enkel og har et flot snit. Den kunne jeg både bruge på arbejde, i min fritid og i festlige anledninger.
  • Modsat den anden kjole er den her af dens mere kropsnære og figursyede type. Derfor er jeg vild med, at stoffet er tykt og ser behageligt og nærmest joggingtøjsagtigt ud.
  • Min sorte jeans fra Weekday er minimum på to gange om ugen. Derfor holder de nok heller ikke for evigt, og her er H&M's udgave da til at betale sig fra!
  • Fik jeg nævnt, at jeg gerne vil anskaffe mig en skjorte?! Haha. Endnu en tynd og fin bluse med blondedetaljer.  
  • En blanding af kashmir og bomuld - lyder det ikke lækkert? Denne cardigan er altså sat ned til en rigtig fair pris. Hvis jeg nu ikke var typen, der altid spildte eller på uforklarlig vis fik pletter på tøjet, så købte jeg den med det samme.
  • Strikkjoler er en nem løsning, når man ikke helt ved, hvad man skal iklæde sig. Den her har lidt struktur i sin strik, hvilket jeg faldt for. Den er da nem at hoppe i en mandag morgen, hvor man har snoozet en gang eller to for længe.
  • Blazere behøver jo ikke at være ensfarvede og meget kontoragtige. En printet version kan da krydre ethvert outfit.
  • En trøje i kabelstrik. Er ikke sikker på, at jeg vil gøre det så godt i denne brune farve. Men pæn, DET er den.
  • Den klassiske hvide skjorte. Her i en silkeversion, der er lidt længere bag på end foran.
  • Jeg er ovenud lykkelig for mit grå halstørklæde fra Pieces. Det har seriøst boet rundt om min hals, siden jeg købte det. Dette halstørklæde indeholder både angora og uld, så prisen kan man vist ikke klage over.
  • Strikket trøje med angora i. Igen er farven måske ikke den allerbedste til mig, men derfor er jeg stadig ret vild med blusen. Og det kunne nok godt gå an til et par sorte jeans.
  • Igen er de rare typer kashmir og bomuld på spil igen, denne gang i udmøntet i en lækker bluse. Den ville passe godt ind i de flestes garderober, og den kan styles på uendelige måder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar